اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

مسعود شجاعی طباطبایی خبر داد

برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» در حوزه هنری

مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، از برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «ترامپیسم» خبر داد.

برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «ترامپیسم» با هدف نمایش سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ‌طلبانه رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد. در این مسابقه هنری در مجموع 577 شرکت‌کننده، 1634 اثر ارسال کردند که داوران در مرحله مقدماتی 500 اثر را برای چاپ در کتاب ویژه ترامپیسم، انتخاب کردند. نشست خبری این مسابقه امروز با حضور رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس دکتر علی اصغر جعفری و دبیر جشنواره سید مسعود شجاعی طباطبایی در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست خبری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دکتر جعفری گفت: «اتفاقات زیادی در هفته حقوق بشر آمریکایی در ایران رخ داده است و امروز نیز ما همچنان این رفتارهای خلاف انسانیت را می‌بینیم، ولی فرمایشات مقام معظم رهبری مهم‌ترین دلیل برگزاری این مسابقه بود». وی همچنین ادامه داد: «آمریکایی ها تلاش داشتند قبل از ریاست جمهوری ترامپ سیاست هایشان را با دستکش مخملین پنهان کنند؛ اما پس از به روی کار آمدن ترامپ همه چیز مشخص شد و ما خواستیم از ظرفیت هنر استفاده کرده و از هنرمندان دنیا مشارکت بطلبیم».

دکتر علی اصغر جعفری در ارتباط با استقبال گسترده از این مسابقه افزود: «تقریبا از 78 کشور دنیا بیش از 1600 اثر به این جشنواره رسیده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. سوال مهم این است که چرا به بحث ترامپ ورود پیدا کنیم؟ جدای از رفتارهای ترامپ که موجب تنش در دنیا شده است، رفتار غیرمتعارف‌تر ترامپ نسبت به جهان اسلام و ایران با حمایت از تروریست ها، منافقین و ... برای ناامن کردن کشور ما بوده است که با استفاده از مولفه های نرم پیگیری می‌شود».

شجاعی طباطبایی در ارتباط با ایده شکل‌گیری این جشنواره گفت: «شروع این مسابقه از ابتدای سال جاری برروی سایت‌های کاریکاتور ایران و جهان قرار گرفت. این پیشنهاد از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود که با استقبال حوزه هنری، شهرداری تهران ‌و دیگر مراکز فرهنگی روبرو شد. وی همچنین ادامه داد: . یک تهاجم در حوزه سیاسی و اجتماعی در حال شکل‌گیری است که نیاز است هنرمندان وارد عرصه شده و مشارکت داشته باشند که خوشبختانه استقبال هنرمندان دنیا نشان داد ما تنها نیستیم و طرفداران زیادی داریم».

وی در پایان گفت: ترامپیست یک واژه شناخته شده مانند نازیسم است و اگر در گوگل این واژه را چک کنید سایت های مختلفی معرفی می شود. ترامپ شخصیتی منفور در بین فرهیختگان آمریکایی در سراسر دنیاست. ترامپ یک فرد نژادپرست و لاابالی است و تفکرات افراطی درمورد مهاجران دارد. صحبت های این فرد درباره دیوار بین مکزیک و آمریکا واقعا احمقانه است و هیچ توجیه منطقی ندارد. ترامپیست یک نحله فکری است و در ویکی پدیای لاتین هم سرچ کنید به آن برمی خورید. در واقع اندیشه هایی که ترامپ مبتنی بر نژادپرستی مطرح کرد یادآور نفرتی بود که در دوره هیتلر شاهدش بودیم. مختصاتی که این آدم و رفتارها و افکارش دارد می تواند نشان دهنده یک نوع تفکر باشد. جالب اینکه حضرت آقا پیش از رای گیری آمریکا انتخاب ترامپ را پیش بینی کرده بودند و بسیاری از سیاستمداران دنیا نگاه دقیق ایشان را تحسین کردند. ایشان از ترامپ بابت نشان دادن چهره واقعی آمریکا تشکر کردند. دلیل برگزاری این مسابقه نیز نشان دادن هرچه بیشتر تفکرات پوپولیستی و افراطی و نژادپرستانه این فرد است.

مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «ترامپیسم» 12 تیرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد و ضمن رونمایی از آثار منتخب، از برترین آنها نیز تقدیر بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول