اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

رئیس دامپزشکی گرمسار خبر داد

سم‌پاشی دامداری‌های روستاهای گرمسار/ دام‌ زنده از مراکز مجاز خریداری شود

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار از سم‌پاشی دامداری‌های روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: دامدراران دام‌های موردنیاز خود را از مراکز مجاز شهرهای عاری از بیماری تب کریمه‌کنگو خریداری کنند.

سم‌پاشی دامداری‌های روستاهای گرمسار/ دام‌ زنده از مراکز مجاز خریداری شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، سعید دهقانی اظهار کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با انگل‌های خارجی دام و افزایش سطح پوشش ایمنی دام و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌خصوص پیشگیری از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو، پس از هماهنگی با بخشداری مرکزی گرمسار و با همکاری دهیاران روستاها، دامداری‌های بیش از 10 روستای بخش مرکزی شهرستان گرمسار سم‌پاشی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه ویروس عامل این بیماری توسط بعضی از گونه‌های بندپایان به‌ویژه کنه‌ها منتقل می‌شود، سم‌پاشی دام و جایگاه دام مؤثرترین راه پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار تصریح کرد: رعایت اصول قرنطینه بهداشتی دام یعنی نداشتن نقل‌وانتقال بی‌ضابطه دام نیز در کنترل بیماری بسیار مؤثر است.

دهقانی از دامداران خواست برای کمک به کنترل بیماری از جابه‌جایی بی‌مورد دام در مناطق مختلف خودداری کرده و دام‌های موردنیاز پرورشی خود را از مراکز مجاز شهرهای عاری از بیماری خریداری کنند و پیش از انتقال به دامداری ضمن رعایت اصول قرنطینه، دام‌های جدید را نیز با نظر دامپزشک سم‌پاشی و معاینه کنند.

انتهای پیام/3402/ب/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول