اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:

سهم بهره‌مندی محرومان از زکات 39 درصد است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق الزامات میزان بهره‌مندی محرومان از بخش زکات باید به 60 درصد برسد، گفت: تاکنون میزان این سهم 39 درصد بوده است.

سهم بهره‌مندی محرومان از زکات 39 درصد است

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در حمایت از مددجویان این نهاد خدمات متعددی را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز امسال نیز به منظور بهره‌گیری از ظرفیت خیران طرح‌های متعددی اجرایی شده است، تصریح کرد: در این زمینه تعداد حامیان زنجانی به 20 هزار نفر رسیده و میزان مشارکت‌های مردمی نیز چشمگیر بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه سال قبل 84 میلیارد و 291 میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری شد، بیان کرد: در بخش جمع‌آوری زکات در سال گذشته 113 درصد برنامه ابلاغی دبیرخانه شورای مرکزی زکات کشور محقق شده است و در این بخش استان زنجان رتبه چهارم را کسب کرده است.

صفری با اشاره به اینکه طبق الزامات باید 60 درصد از زکات برای محرومان و 40 درصد نیز برای امور عام‌المنفعه هزینه شود، تصریح کرد: طبق آمارهای موجود میزان بهره‌مندی نیازمندان از زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در سال گذشته 39 درصد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه زکات بالقوه استان بیش از 30 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این زمینه اطلاع‌رسانی بسیار موثر است که از جمله اقدامات تبلیغی انجامی توسط این نهاد فضاسازی محیطی در قالب نصب تابلوهای زکات روستاها، دیوار نویسی، تهیه و نصب بنر در مساجد و معابر و دیدار چهره به چهره با کشاورزان و استفاده از ظرفیت مبلغان علوم دینی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همچنین به نقش رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برای مشارکت بیشتر مردم شفاف‌سازی در بحث زکات بسیار موثر و مفید خواهد بود که در این زمینه رسانه‌ها نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های ساخته شده از محل جمع‌آوری زکات بیان کرد: همین مشارکت مردمی موجب حل بسیاری از مشکلات مردم شده است.

صفری با اشاره به تلاش کمیته امداد امام خمینی برای همگانی شدن گفتمان فقرزدایی در جامعه و زمینه‌سازی برای مشارکت همه اقشار جامعه در کمک به خانواده‌های نیازمند اضافه کرد: در این زمینه در تلاش برای افزایش مشارکت‌های مردمی هستیم.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول