اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر علوم خبر داد

سیر صعودی دانشگاه‌های ایران در رنکینگ جهانی/ تحصیل از 100 کشور دنیا در دانشگاه‌های ایران

قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری از سیر صعودی دانشگاه‌های ایران در رنکینگ جهانی خبر داد و گفت: امروز از حدود 100 کشور دانش‌آموخته داریم که در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند.

سیر صعودی دانشگاه‌های ایران در رنکینگ جهانی/ تحصیل از 100 کشور دنیا در دانشگاه‌های ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدسعید تسلیمی ظهر امروز در پانزدهمین مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی اظهار کرد: یکی از گسترش دایره مظاهر علمی همین مجلس امروز است که در دوره پانزدهمین خود قرار دارد.

قائم مقام وزیر با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان امروز از 100 کشور از سراسر دنیا هستند که هر کدام در حال علم آموزی در این کشور بودند، گفت: نقطه عطفی که برای دانش‌آموختگان وجود دارد یکی پایان از مقطع و دیگری آغاز در مقطع دیگر است.

وی اذعان داشت: باید دانش آموختگان بازشناسی از زحمات چندین ساله در پایان را داشته باشید ببینند طی این چند سال دوری از وطن و خانواده چه دستاوردی به دست آورده‌اند؟

وی با بیان اینکه از 981 رتبه دانشگاه برتر جهانی 13 دانشگاه برای جمهوری اسلامی است و مابقی دانشگاه‌های کشور نیز سیر صعودی دارد که توسط پایگاه‌های رنکینگ جهانی اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که امروز فارغ التحصیل شده‌اند باید انتظارت خود از خود و انتظارات دیگران از خود را ارزیابی کنید و صرفا علم بی فایده کسب نکنید بلکه علم را در کنار  تخصص خود بگذارید.

قائم مقام وزیر علوم با تاکید به اینکه دانش آموختگان دایره شناخت از خود را واقعی ترسیم کنند، بیان کرد: ما معلمان توفیق داریم تا نیروهای آینده کشور را تربیت کنیم و از این رو به همه جوانان تاکید می‌کنم باید دایره واقعیت از خود رسم کنید.

وی ابراز کرد: وقتی اسم دانشگاه را می‌آورند به صورت جهانی یعنی مکانی مشترک در جهان است و وقتی کسی از آن فارغ التحصیل می‌شود با هدف اشتغال و فعالیت در کشور فعالیت می‌کند.

قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه نماد علم و فضیلت است که دانشگاه تبریز نیز از آن جمله است و ما امروز از حدود 100 کشور دانش آموخته داریم که در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند. 

تسلیمی با اشاره به مطالعات جهانی در راستای دانشجویان، گفت: طبق آمارها حدود 53 درصد از دانشجویان در حدود پنج سال شغل پیدا می‌کنند.

وی افزود: نباید به فکر این باشیم که حتما پشت یک میز بنشینید بلکه این دوران زمان کارآفرینی و ابتکار آفرینی بر حسب نیاز جهان است.

قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شاید استخدام نباشد ولی شغل است، گفت: باید با تجمیع یک کاری را راه‌اندازی کرد و این دوران زمان راه‌اندازی یک شغل است و هر کدام از شما با راه‌اندازی یک شغل اندوخته‌ای برای کشور خود باشید و ایران اصیل را به سهم خود بیان و تبیین کنید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول