اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سفیر ایران در کابل: از سخنان روحانی برداشت نادرستی شده‌ است

به دنبال انتقاد از سخنان رئیس جمهور ایران درباره ساخت سدهای آبی در افغانستان، سفیر ایران در کابل گفت: از سخنان روحانی، برداشت دقیقی نشده است.

سفیر ایران در کابل: از سخنان روحانی برداشت نادرستی شده‌ است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به دنبال انتقاد از سخنان «حسن روحانی»، رییس جمهور ایران درباره ساخت و ساز سدهای آب در افغانستان، «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل می‏‌گوید که از سخنان آقای روحانی، برداشت دقیق نشده است.

بهرامی افزود: روحانی هنگامی درباره سدهای افغانستان سخن می‌گفت که معضل گرد و غبار را به عنوان یک بحران منطقه‌ای مطرح می‎کرد.

 سفیر ایران در کابل تأکید کرد: ایران به منافع ملی افغانستان حرمت می‎گذارد و هدف رییس جمهور این کشور، چیزی نبوده است که در افغانستان برداشت شده است.

وی افزود: آنچه از مطالب رییس جمهور ایران برداشت شد، لزومأ چیزی نیست که هدف ایشان بود؛ ایشان درباره یک چالش منطقه ایی و یک بحران منطقه‌ای صحبت می‌کند، راجع به این صحبت می‌کند که ما همه یک خانواده‌ایم و باید یک خانواده مقتدر باشیم.

بهرامی مدیریت آب را حق هر کشور می‌داند، اما می‌گوید پدیده‎‌های ملی برای بهبود روابط کشورها، باید به کار گرفته شوند.

سفیر ایران در کابل در ادامه بیان داشت: اگر ما، نوع نگاه مان را نسبت به این اتفاقات، در چارچوب تعامل، همکاری و آن اصطلاح معروف بُرد-بُرد قرار بدهیم، ضمن حفظ منافع ملی هر کشور، نتایجی نصیب همه کشورهایی که درگیر آن موضوع هستند، خواهد شد، منافعی است که همه را قانع می کند.

 چند روز پیش، حسن روحانی، رییس جمهور ایران در واکنش به ساخت و ساز سدهای آب در افغانستان، گفته بود: احداث سدهای متعدد در افغانستان و سدها کجکی، کمال خان، سلما و سدها در شمال و جنوب افغانستان، بر استان خراسان ما، و سیستان و بلوچستان ما تأثیرگذار است.

این سخنان رییس جمهور ایران واکنش های تندی را برانگیخت تا جایی که شماری از شهروندان کشور این سخنان  را دخالت مستقیم ایران به امور داخلی افغانستان می‌خوانند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول