اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش

15 نقشه خطرپذیری در استان زنجان طراحی شده است

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به همت آموزش و پرورش، 15 نقشه خطرپذیری در استان زنجان طراحی شده است.

15 نقشه خطرپذیری در استان زنجان طراحی شده است

عباس غیاثی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزش و پرورش در امر ارائه آموزش علوم به دانش‌آموزان خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: ارائه برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نیز یکی از رویکردهای آموزش و پرورش است که در چهار محور اصلی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محور نخست در قالب برنامه‌های پایه و توسعه‌گرا در دستور کار قرار دارد، افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه‌هایی با تاکید بر رویکرد آمایش سرزمین و به عنوان زیرساخت مبنایی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از ساماندهی و تقویت کمیته‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر توسط این اداره خبر داد و گفت: در سال‌جاری 135 جلسه در آموزش و پرورش استان با محوریت بررسی و تصمیم‌گیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و مدارس برگزار شده است.

غیاثی با اشاره به رصد وضعیت آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سطح شهرستان‌ها و مناطق آموزشی استان زنجان، عنوان کرد: این اقدام با رویکرد تحلیل مستمر وضعیت خطرپذیری کودکان و نوجوانان و هدفمندسازی مداخلات پیشگیرانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی مناطق پرخطر و برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش در این مناطق 15 نقشه خطرپذیری در استان زنجان طراحی شده است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین به ترسیم چهارچوب و افق عملکردی ادارات کل آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، توجه به مقتضیات فرهنگی و اولویت‌های خطرپذیری شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای طراحی و اجرای نظام مدیریت و برنامه‌ریزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

غیاثی خاطر نشان کرد: در همین راستا 15 سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دانش‌آموزان تدوین و طراحی شده است.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول