اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مدیرکل تأمین اجتماعی سمنان خبر داد

بهره‌مندی 2847 نفر از بیمه بیکاری در سمنان/ 756 واحد تولیدی مشمول بخشودگی جرائم شدند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان از بهره‌مندی دو هزار و 847 نفر از بیمه بیکاری در این استان خبر داد و گفت: 756 واحد تولیدی مشمول بخشودگی جرائم شدند.

بهره‌مندی 2847 نفر از بیمه بیکاری در سمنان/ 756 واحد تولیدی مشمول بخشودگی جرائم شدند

محمد اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان افزود: کارفرمایان خوش‌حسابی که شامل بخشودگی جرائم شدند، توانستند از 5/2 میلیارد تومان بخشودگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در روند بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب، 8/6 میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان اظهار کرد: 43 واحد تولیدی که نتواستند به‌صورت اقساطی این بدهی را بپردازند، تبدیل به شرایط حال شدند و 155 واحد تولیدی نیز شامل این بخشودگی نشدند.

اخلاقی افزود: توانستیم با ادارات شهرستانی ارتباط ویدئوکنفرانس در استان سمنان برقرار کنیم و مباحث آموزشی و توضیحات لازم درباره دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده را با آن‌ها در میان بگذاریم.

وی تصریح کرد: در این ارتباط، هم از رفت‌وآمدها برای آموزش جلوگیری می‌شود و هم کارمندان در ساعات غیراداری سؤالات خود را درباره چگونگی اجرای دستورالعمل‌ها می‌پرسند و پاسخ مناسب دریافت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان افزود: قریب به 75 درصد تعهدات این سازمان به‌صورت اینترنتی دریافت می‌شود و مردم می‌توانند بهره‌مندی لازم را ببرند.

اخلاقی از اجرای سیستم گویای تأمین اجتماعی با شماره‌گیری 1420 خبر داد و گفت: با اجرای این سیستم، بیمه‌شدگان و کارفرمایان می‌توانند سؤالات خود را پیگیری و بدون مراجعه به ادارات پاسخ لازم را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: از اواخر سال 95 طرح الکترونیک شدن پرونده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را آغاز کردیم که در این طرح، اطلاعات هویتی و دیگر اطلاعات لازم وارد سیستم اطلاعات یکپارچه شد تا از حجم پرونده‌های کاغذی که نگهداری آن‌ها معضلی بود، کم و سهولت دستیابی به این اطلاعات را سریع‌تر کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: 159 هزار و 705 نفر در استان سمنان بیمه تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد، 110 هزار و 705 نفر بیمه‌شده اجباری، پنج هزار و 936 نفر بیمه‌شده اختیاری با نرخ 26 درصد، مشاغل آزاد 9 هزار و 881 نفر و رانندگان 10 هزار و 781 نفر محسوب می‌شوند و بقیه از سایر خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

اخلاقی با بیان اینکه این آمار برای انتهای اسفندماه 95 است، گفت: دو هزار و 847 نفر از بیمه بیکاری در استان سمنان استفاده می‌کنند که نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/74030/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول