اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبر داد

ورود 20 تور گردشگری به طارم در جشنواره گیلاس

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد تورهای ورودی به محل برگزاری جشنواره گیلاس در بازه زمانی اعلام شده 20 مورد بوده استٰ، گفت: همچنین آمار گردشگران ورودی از سایر استان‌ها به محل جشنواره به صورت انفرادی و تور شامل 12 استان بوده است.

ورود 20 تور گردشگری به طارم  در جشنواره گیلاس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل اجلی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار کرد: طی روزهای گذشته جشنواره گیلاس در طارم با همکاری ارگان‌های مختلف در شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر، شبکه بهداشت، اورژانس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شوراها و دهیاران و بخشداری چورزق برگزار شد، اضافه کرد: اجرای موسیقی زنده در تمامی سفره خانه‌های سنتی موجود در منطقه گردشگری شیت و ولیدر از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره بود.

اجلی با اشاره به اینکه کمیته‌های مختلفی شامل کمیته برنامه‌ریزی، کمیته اجرایی، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته پشتیبانی و کمیته انتظامی در این جشنواره همکاری داشتند، تصریح کرد: در قالب این جشنواره تورهای ویژه به مقصد شهرستان، اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی، ارائه محصولات شهرستان در مسیر ورودی روستای شیت تا انتهای باغات گیلاس در مسیر شیت به ویژه ولیدر، اجرای مراسم آئینی در افتتاحیه برنامه از جمله اقداماتی بود که در خلال برگزاری جشنواره انجام شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه عرضه محصولات صنایع دستی، صنایع کشاورزی، غرفه سوغات بومی، غرفه عرضه آش محلی در شهرستان، غرفه عرضه محصولات تبدیلی دایر شد، تصریح کرد: استقبال از برگزاری جشنواره بسیار مطلوب بوده و شاهد حجم عظیمی از ورود گردشگر بودیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه به تعداد گردشگران ورودی به شهرستان در طول برگزاری جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت علاوه بر گردشگران داخلی از سطح استان و سایر نقاط کشور گردشگران خارجی نیز از اوکراین و ترکیه به شهرستان آمدند که مجموع ورودی‌ها در این مدت 20 هزار نفر بوده است.

اجلی آمار اقامت‌یافتگان در خانه‌های گردشگری را در خلال برگزاری جشنواره 100 نفر اعلام کرد و گفت: آمار اقامت‌یافتگان در مجموعه‌های گردشگری روستا نیز 683 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تورهای ورودی به محل برگزاری جشنواره در بازه زمانی اعلام شده 20 مورد بوده است، تصریح کرد: همچنین آمار گردشگران ورودی از سایر استان‌ها به محل جشنواره به صورت انفرادی و تور شامل 12 استان بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: گردشگران از استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، آذربایجان غربی، قم، تهران، مرکزی، سمنان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، سمنان، گیلان از جمله استان‌هایی بودند که گردشگر آنها وارد زنجان شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول