اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

فرماندار کاشمر:

ترویج فرهنگ و سیره رضوی در برنامه‌های دهه کرامت با مشارکت و محوریت مردم باشد

فرماندار کاشمر با تأکید بر این‌که در برگزاری جشن‌های دهه کرامت به دنبال ترویج فرهنگ و سیره رضوی هستیم گفت: در این راستا باید تلاش کنیم برنامه‌ها با مشارکت و محوریت مردم برگزار شود.

ترویج فرهنگ و سیره رضوی در برنامه‌های دهه کرامت با مشارکت و محوریت مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمدحسن فرهادی ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت در سالن جلسات فرمانداری کاشمر اظهار داشت: جشن‌های دهه کرامت که دهمین سال کاری خود را تجربه می‌کند، یکی از اقدامات ارزشمندی است که از خراسان شروع‌شده و همه‌ساله از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت حضرت رضا(ع) جشن‌ها و برنامه‌های شاد و متنوعی در کشور برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که هدف از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در حقیقت ترویج فرهنگ و سیره رضوی است، یادآور شد: انتظار داریم در این ایام تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای ایجاد فضای شاد همراه با شورونشاط برای مردم نقش و حضوری فعال داشته باشند و از ظرفیت و مشارکت مردمی نیز در برنامه‌ها استفاده کنند.

فرماندار کاشمر با اشاره به این‌که سیره و اخلاق ائمه اطهار  همواره سبب تغییر رفتار و نگرش حتی در برخی معاندین آن‌ها نیز شده است، متذکر شد: در این راستا، باید فرهنگ ناب تشیع و فرهنگ رضوی را که بر اساس سیره و رفتار هشتمین امام شیعیان است را در دهه کرامت با استفاده از روش‌های منطقی و عقلایی در جامعه با فراهم کردن ایجاد فضای شادابی و نشاط ترویج کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت نهادینه کردن فرهنگ و سیره ائمه اطهار (ع) اضافه کرد: جشن‌ها و برنامه‌های شادی که در این ایام برگزار می‌شود، باید برای آشنایی با روش زندگی و سیره حضرت رضا(ع) باشد و تلاش کنیم با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری رفتار علوی را در سطح جامعه آموزش دهیم.

فرهادی بابیان این‌که در راستای نهادینه کردن معنویت در جامعه‌ای و شکل‌گیری رفتارهای مناسب چاره‌ای جز استفاده از روش‌های خلاقانه و بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل هنری نداریم، تأکید کرد: در این راستا به‌راحتی می‌توانیم با استفاده از ظرفیت مختلف هنری شخصیت و سیره امام رضا(ع) را در راستای تأثیرگذاری بر رفتار تک‌تک اعضا جامعه نشر دهیم تا این فرهنگ ناب به‌عنوان بازدارنده از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مردم نهادینه شود.

گفتنی است؛ در این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر به‌عنوان دبیر ستاد جشن‌های دهه کرامت شهرستان انتخاب شد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول