اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

کارشناس مسائل نفت و انرژی مطرح کرد

دسیسه آمریکا و همکاری سعودی‌ها؛ عامل اصلی کاهش قیمت نفت/ قیمت فعلی نفت اوپک دوامی نخواهد داشت

کارشناس نفت کشورمان با اشاره به دسیسه آمریکا و همکاری سعودی‌ها عامل اصلی کاهش قیمت نفت در اوپک گفت: بحران عربی هم در این اتفاق تأثیر داشت و کاهش قیمت نفت اوپک دوام نخواهد داشت.

دسیسه آمریکا و همکاری سعودی‌ها؛ عامل اصلی کاهش قیمت نفت/ قیمت فعلی نفت اوپک دوامی نخواهد داشت

میرسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس در ملارد، درباره کاهش قیمت نفت در اوپک اظهار کرد: کاهش قیمت نفت در اوپک در شرایط فعلی اتفاقی دور از انتظار بود.

وی ادامه داد: کاهش قیمت نفت در اوپک را باید از موضع شیطنت‌های همیشگی کشورهای وابسته به استکبار جهانی و هم‌پیمانان آن مورد نقد و بررسی قرار داد.

این کارشناس مسائل نفت و انرژی با تأکید بر اینکه کاهش قیمت نفت در اوپک دسیسه آمریکاست، تصریح کرد: همکاری سعودی‌ها به‌عنوان نیروهای فعال استکبار جهانی در ایجاد ناامنی در منطقه، این دسیسه را شکل داد.

صفوی با اشاره به اینکه دسیسه آمریکا و همکاری عربستان سعودی و بحران عربی منطقه تصمیم پشت پرده نفت و از عوامل اصلی کاهش قیمت نفت اوپک است، اضافه کرد: سعودی‌ها در این راستا شیطنت‌هایی انجام دادند.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت اوپک دوامی نخواهد داشت، تصریح کرد: جریان کاهنده قیمت نفت گذراست و باید منتظر پیامدهای آن باشیم.

این کارشناس مسائل نفت و انرژی با اشاره به اینکه خام فروشی نفت باید کاهش پیدا کند، اضافه کرد: در نقطه مقابل باید دامنه فروش محصولات نفتی و پتروشیمی و حتی محصولات غیرنفتی افزایش یابد.

صفوی با بیان اینکه قراردادهای بین‌المللی که در حوزه نفت امضا می‌شود، باید بستر ورود تکنولوژی به داخل صنعت نفت کشور باشد، تصریح کرد: برخورداری از تکنولوژی روز را در کنار نگاه به ظرفیت‌های داخلی برای رونق تولید ملی نیاز داریم.

وی با تأکید بر اینکه سعودی‌ها دلارهای نفتی خود را خرج خرید تسلیحات نظامی و ریختن آن بر سر مردم مظلوم می‌کنند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها ناامنی منطقه را هدف خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۴/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول