اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ولید جنبلاط خواستار مذاکره با اسرائیل شد

در حالی که انقلابیون مسلمان لبنانی با عملیات غرور آفرین خود، صهیونیست ها را دچار سردرگمی کرده اند ولید جنبلاط از دولت این کشور خواست تا برای تنظیم قرادادهای امنیتی با رژیم اشغالگر قدس مذاکره نمایند.

ولید جنبلاط خواستار مذاکره با اسرائیل شد

رخدادهای 7 مرداد 63

چکیده:

  • نیروهای اسلام در عملیات وسیع جبهه شمال غرب 280 کیلومتر از منطقه و ارتفاعات حساس مشرف بر عراق را آزاد کردند.

 

  • آیت الله خامنه ای: آن دست قدرتمندی که تا به حال ما را پیش برده و در آینده نیز موفق خواهد کرد دست پرتوان رزمندگان فداکار و خدمتگذاران این انقلاب است.

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی: در گزینش ها حقوق مردم مطرح است و کوچکترین غفلت در این زمینه گناهی بزرگ بزرگ است.

 

  • ولید جنبلاط خواهان امضای قرارداد امنیتی با اسرائیل شد.

 

آزادی 280 کیلومتر از مناطق مرزی مشرف بر عراق

نیروهای حماسه افرین اسلام در ادامه نبرد بی امان خود علیه استکبار جهانی طی چند مرحله عملیات مکرر در مناطق مرزی شمال غرب موفق شدند ضمن انهدام نیروهای دشمن صهیونیستی و ضدانقلابیون وابسته، 280 کیلومتر مربع از مناطق مرزی و ارتفاعات مشرف به شهر قلعه دیزه را پاکسازی کردند و بر آنها مسلط شدند.

همچنین علی رغم پاتک های نیروهای شکست خورده صدام جنایتکار 22 ارتفاع بسیار حساس بدست نیروهای توانمند اسلام افتاد. بر اساس گزارش های رسیده در این ارتفاعات 720 تن از قوای کفر صدامی و گروهک های وابسته به استکبار جهانی به هلاکت رسیدند و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات و انواع خودرو به غنیمت سپاهیان اسلام درآمد. گزارش رسیده از فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) حاکیست تا کنون 941 تن از عناصر فریب خورده به دامان اسلام پناهنده شده اند.(1)

 

دیدار خانواده های شهدا با آیت الله خامنه ای

خانواده های شهدای شهرستان اراک دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: باید توجه داشت که چه چیز ما را از گذرگاه های خطر به خوبی و خوشی عبور می دهد و کدام عامل تا امروز توانسته است ما را موفق کند. آن دست قدرتمندی که تا به حال ما را پیش برده و در آینده نیز موفق خواهد کرد دست پرتوان رزمندگان فداکار و خدمتگذاران این انقلاب است که گل های سر سبد آنها شهدای انقلابند عزیزانی که تا به حال انقلاب را پیش برده و در آینده نیز به پیش خواهند برد.

رئیس جمهور افزود: ما وقتی به خانواده های شهدا نگاه می کنیم مطمئن می شویم که تمامی توطئه هایی را که بر علیه انقلاب صورت می گیرد نقش بر آب خواهد شد توطئه هایی که بیشتر درصددند مردم ما را نسبت به آینده انقلاب بدبین کنند دشمنان شایعه پراکنی می کنند می خواهند با دیدن مختصری نابسامانی در جامعه در حال جنگ تمامی دستگاه را زیر سوال ببرند اما فداکاری ها و آگاهی های مردم در مقابل تمامی این حرکات ایستادگی می کند و این همان چیزی است که تمامی معادلات جهانی را درباره این انقلاب بر هم زده است.(2)

 

دیدار اعضای هیئت گزینش با آیت الله موسوی اردبیلی

اعضای هیئت مرکزی گزینش و اعضای هسته های گزینش وزارتخانه ها و سازمان های مستقر در تهران عصر دیروز با آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور دیدار کردند.

آیت الله موسوی اردبیلی در این دیدار گفت: کار گزینش در کشوری مانند ما که هر روز برای آن توطئه ای چیده می شود یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی برای نظام اداری-سیاسی و اجتماعی کشور است و هرگز نمی توان از کنار آن بی تفاوت گذشت.

آیت الله موسوی اردبیلی تاکید کرد: گزینش ها باید توجه داشته باشند که ضرورت پدیده آمدن آنها توجه به سلامت کارها بوده و ضرورت وجودی آنها نیز رضایت مردم است. در گزینش ها حقوق مردم مطرح است و کوچکترین غفلت گناه بزرگی بدنبال خواهد آورد.(3)

 

ولید جنبلاط خواستار مذاکره با اسرائیل شد

در حالی که انقلابیون مسلمان لبنانی با عملیات غرور آفرین خود، صهیونیست ها را دچار سردرگمی کرده اند ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه وزیر امور عمومی و توریستی لبنان از دولت این کشور خواست تا برای تنظیم قرادادهای امنیتی به جای قرارداد هفدهم ماه می سال گذشته فالانژهای لبنان و اسرائیل با رژیم اشغالگر قدس مذاکره نمایند.

جنبلاط در توجیه این درخواست خود خاطر نشان کرده است که قراردادهای امنیتی باید در سطح کاملا نظامی صورت بگیرد. وی احتمال هرگونه مذاکرات سیاسی با دولت اسرائیل را رد کرد. وی ضمن تکذیب تسلط سوریه بر شبه نظامیان دروز و تائید سیاست نظامی سوریه در لبنان گفت: سوریه در لبنان و خاور نزدیک دارای نقش مهمی است. وی درباره قطع کمک های مالی و نظامی به شبه نظامیان دروزی توضیحی نداد اما گفت ما هنوز تعدادی منابع  تامین وجوه مالی و نظامی در اختیار داریم.(4)

منابع:

1. کیهان، 7 مرداد 63، ص 2
2. اطلاعات، 7 مرداد، ص 3
3. اطلاعات، 7 مرداد 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 7 مرداد 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول