اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران:

12 هزار بیمار هموفیلی در كشور داریم/ اجراي طرح پيشگيري از معلوليت

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران از شناسايي 12 هزار بیمار هموفیلی در كشور خبر داد و گفت: یکی از دستاوردهای وزارت بهداشت طرح پیشگیری از معلولیت است که این وظیفه حاکمیتی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

12 هزار بیمار هموفیلی در كشور داریم/ اجراي طرح پيشگيري از معلوليت

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، احمد قویدل ظهر امروز در  مراسم پنجاهمین سال تاسیس انجمن هموفیلی کشور با اشاره به تاریخچه کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه به مدیران کانون هموفیلی استان همدان افتخار می‌کنیم خطاب به خیرین اظهار کرد: خیرین سلامت کمک کنند تا شادی و نشاط به زندگی افراد بازگردد.

وی ساخت درمانگاه برای سمن‌های حوزه سلامت بسیار مشکل دانست و گفت: ایجاد درمانگاه تالاسمی و هموفیلی و در نظر گرفتن مکان ثابت و سیاست‌گذاری پایدار در این زمینه باعث امیدواری بیشتر در جامعه هموفیلی و تالاسمی می‌شود.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با تشکر از دانشگاه علوم پزشکی همدان برای حمایت از کانون هموفیلی به نمونه‌ای از همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و اهواز برای ساخت درمانگاه خیریه مشهد و پروژه فیزیوتراپی اهواز افزود: یکی از پروژه‌های تعریف شده کانون پروژه همکاری مشترک دانشگاه و کانون هموفیلی است و زمین درمانگاه تالاسمی و هموفیلی از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین می‌شود و مشارکت دانشگاه باعث فراهم شدن امکان خدمات بهتر به بیماران می‌شود.

وی همدان را از دفاتر پایدار کانون هموفیلی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد پیشرفت روزافزون فعالیت‌های کانون باشیم.

قویدل با بیان اینکه وزیر بهداشت برای نخستین بار پول نفت را به وزارت بهداشت آورد، گفت: در دولت یازدهم به یکباره 11 میلیون نفر در حوزه درمان با در اختیار داشتن دفترچه توانستند از خدمات درمانی استفاده کنند.

وی گفت: هموفیلی بیماری نادر است در کل کشور ما حدود 12 هزار بیمار هموفیلی داریم، ضمن اینکه این بیماری پرهزینه‌ است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران افزود: بیماری افراد را از جامعه جدا نمی‌کند چنانکه هم‌اکنون بسیاری از مبتلایان به هموفیلی از چهره‌های برجسته و افراد توانمند کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه خیرین سلامت باید در فضایی بانشاط به بهبود و زندگی و توسعه کشور بیاندیشند، گفت: به خاطر بسپاریم یک یک کودک هموفیلی مشکلی کوچک که بزرگ می‌شود.

قویدل مثالی تاریخی از بیماری هموفیلی بیان کرد و با تکیه بر این مثال‌های تاریخی توجه به بیمار و حمایت رفاهی را خواستار شد و در ادامه گفت: رفاه اجتماعی یعنی رفاه 80 میلیون نفر مورد نظر است.

وی خاطر‌نشان کرد: اگر به موازات بهداشت و درمان رفاه صورت نگیرد آنچه در بهداشت و درمان هزینه می‌شود هم از بین می‌رود.

وی از دولت یازدهم به عنوان فضای خوبی برای ارائه خدمت به بیماران یاد کرد و گفت: یکی از دستاوردهای وزارت بهداشت دولت یازدهم طرح پیشگیری از معلولیت است که این وظیفه حاکمیتی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود و سازمان‌های مردم‌نهاد به امور دیگر می‌پردازند.

انتهای پیام/ 89050/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول