اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان مهریز خبر داد

ارائه بیش از 280 هزار ساعت آموزش به هنرجویان‌مهریزی/اجرای طرح آموزش مهارت در محل کار واقعی

رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان مهریز از ارائه بیش از 280هزار ساعت آموزش به هنرجویان مهریزی خبر داد.

ارائه بیش از 280 هزار ساعت آموزش به هنرجویان‌مهریزی/اجرای طرح آموزش مهارت در محل کار واقعی

به گزارش خبرنگار فارس از مهریز؛ رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان مهریز در نشست خبری به مناسبت هفته ترویج آموزش فنی و حرفه ای و روز ملی کارآفرینی گفت: هدف اصلی مراکز فنی وحرفه ای ارائه آموزش های فنی جهت ایجاد اشتغال پایدار و همچنین ارتقاء مهارت هنرجویان است.

هادی ابویی افزود: از دیگر اقداماتی که در مراکز فنی و حرفه ای انجام می شود می توان به شناسایی استعدادهای برتر مهارتی شهرستان و ایجاد آموزش های لازم به آنها برای شرکت درمسابقات ملی مهارت اشاره کرد که در این زمینه نخبگان مهارتی شهرستان در چند سال اخیر موفق به کسب مدال در رشته های آجرچینی و تاسیسات سرمایشی وگرمایشی شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که در سال قبل با آموزش‌های فنی حرفه ای شهرستان وارد بازار کار شدند بیش از 100 نفر بوده است که امید است در سال جاری این تعداد افزایش داشته باشد. این مرکز در بخش خواهران و برادران مجموعا دارای 10 کارگاه است که عبارتند از صنایع غذایی، خیاطی، هنرهای تزئینی، صنایع دستی و کامپیوتر در بخش خواهران و  فن آوری اتومبیل، پی ال سی، جوشکاری، کارگاه برق، تعمیر لوازم خانگی و تجاری و رایانه در بخش برادران است.

ابویی مهریزی تاکید کرد: طرح جدیدی در فنی و حرفه ای شهرستان با عنوان طرح آموزش مهارت در محل کار واقعی در حال اجرا است که کارآموزان علاقمند می توانند با شناسایی صنوف دارای شرایط و مراجعه به فنی حرفه ای، در محیط کارواقعی آموزش دیده و با شرکت در آزمون، گواهینامه معتبر فنی حرفه ای دریافت کنند.

این مقام مسئول مهریزی تصریح کرد: 1860 کارآموز در سال قبل در این مرکز در قالب 110 دوره  آموزشی شرکت کردند که در مجموع بالغ بر 280 هزار نفر ساعت آموزش به شهروندان مهریزی ارائه شده و در نهایت  1077 نفر موفق به کسب مدرک مهارت  شدند.

رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان مهریز در پایان اظهار داشت: با لطف وعنایت خداوند و با تلاش و کوشش کارکنان فنی وحرفه ای شهرستان مهریز، این مرکز درسال 95 به عنوان مرکز نمونه کشوری انتخاب شده است.

انتهای پیام/3404

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول