اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فارس گزارش می‎دهد

زخم کهنه اتاق اصناف کردکوی سر باز کرد/ دستگیری رئیس اتاق اصناف کردکوی با حوزه کاری بی‎ارتباط نیست

در حالی که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان علت دستگیری رئیس اتاق اصناف کردکوی را موضوعی غیرکاری عنوان کرده بود اما دادستان شهرستان کردکوی گفت: یکی از اتهامات رئیس اتاق اصناف کردکوی مربوط به حوزه کاری است.

زخم کهنه اتاق اصناف کردکوی سر باز کرد/ دستگیری رئیس اتاق اصناف کردکوی با حوزه کاری بی‎ارتباط نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، دستگیری رئیس اتاق اصناف شهرستان کردکوی یکی از موضوعاتی بود که حاشیه‎هایی به همراه داشت.

با دستگیری رئیس اتاق اصناف شهرستان کردکوی در حالی که شنیده‎ها حاکی از انجام تخلفات در حوزه کاری بوده است اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفت‎وگو با خبرگزاری فارس علت بازداشت را موضوعی غیرکاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسینقلی قوانلو علت دستگیری رئیس اتاق اصناف شهرستان کردکوی را یک اختلاف شخصی با موضوعات مالی اعلام کرد و گفت: ما هم در حال پیگیری هستیم و موضوع هیچ ارتباطی به حوزه کاری وی ندارد، وی شاکی خصوصی داشته و این شاکی نیز هیچ ارتباطی با مجموعه اتاق اصناف نداشته است.

اما محمدصادق اسماعیل‎زاده، دادستان شهرستان کردکوی امشب در گفت‎وگوی کوتاه با خبرنگار فارس، ضمن تأیید دستگیری رئیس اتاق اصناف شهرستان کردکوی، اظهار کرد: یکی از اتهامات رئیس اتاق اصناف شهرستان کردکوی مربوط به حوزه کاری است.

*مدیریت اتاق اصناف کردکوی گرفتار ناکارآمدی است/ قلع و قمع منتقدان توسط اتاق اصناف کردکوی

رئیس سابق اتحادیه مشاورین املاک شهرستان کردکوی نیز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در کردکوی، اظهار کرد: بنده فکر می‎کنم مشکلات موجود در اتاق اصناف کردکوی نشأت گرفته از مدیریت ضعیفی است که در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی وجود دارد، با وجود همه ایرادات و تخلفاتی که در اتاق اصناف وجود داشت اگر رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی دخالت مستقیم می‎کردند تاکنون بسیاری از مشکلات حل می‎شد.

محمود کیاء با بیان اینکه متأسفانه برخورد مناسبی با منتقدین صورت نگرفت و به بهانه‎های مختلف رؤسای اتحادیه‎های منتقد را برکنار کردند، گفت: بنده اعتقاد دارم اگر رئیس اتاق اصناف شهرستان کردکوی تخلفی داشتند مقصر اصلی رئیس صنعت کردکوی بوده است چراکه دلیلی ندارد آقای وطنی به‎عنوان ناظر اتاق اصناف در پایان سال 1395، از اتاق اصناف و یا اتحادیه‎های همسو به‎عنوان عیدی هزینه‎ای دریافت ‎کند.

وی ادامه داد: مدیریت رئیس اتاق اصناف شهرستان کردکوی گرفتار ناکارآمدی است وقتی مدیریت ناکارآمد باشد مشکل‎ساز می‎شود که در این موضوع متأسفانه چشم‎پوشی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کردکوی بر مشکلات افزوده است.

رئیس سابق اتحادیه مشاورین املاک شهرستان کردکوی با بیان اینکه متأسفانه اتحادیه‎ها بدون دلیل ادغام شدند، یادآور شد: انتخابات یکی از اتحادیه‎ها در حالی برگزار شد که بیش از 6 نفر از اعضای آن مستعفی بوده‎اند که متأسفانه پیگیری‎ها و مکاتبات ما نیز با مراجع نظارتی بی‎نتیجه ماند که این مسائل حاکی از آن است که مشکلات ما تنها به یک شخص مربوط نیست.

*فقدان شفاف‎سازی مالی در اتاق اصناف کردکوی

کیاء با بیان اینکه شفاف‎سازی مالی در اتاق اصناف کردکوی وجود نداشت، یادآور شد: متأسفانه بازرسی‎ها تنها به اتحادیه‎های منتقد اختصاص داشت و اتحادیه‎های که همسو با اداره صنعت، معدن و تجارت کردکوی بودند از بازرسی‎ها و نظارت مبرا بودند.

عضو سابق هیأت رئیسه اتاق اصناف شهرستان کردکوی با بیان اینکه بارها تخلفات و مشکلات اتاق اصناف کردکوی را اعلام کردیم اما کسی پاسخگو نبود، تصریح کرد: نظارت صحیح بر اتاق اصناف کردکوی وجود نداشت وقتی اداره صنعت، معدن و تجارت کردکوی در پایان سال از اتاق اصناف پاداش دریافت می‎کند چگونه می‎تواند به وظیفه نظارتی خود عمل کند؟

وی متذکر شد: عدم پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به اتاق اصناف دستگیری رئیس اتاق اصناف کردکوی را به همراه داشته که متأسفانه این اتفاق کل مجموعه اصناف کردکوی را زیرسؤال برده است در عین حال با این اتفاق، تخلفات و مشکلاتی که در گذشته پیگیری نشده بود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس سابق اتحادیه مشاورین املاک شهرستان کردکوی یادآور شد: به اعتقاد بنده زمانی اتاق اصناف کردکوی جایگاه اصلی خود را پیدا می‎کند که مسؤولان شهرستان عملکرد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کردکوی و رئیس اتاق اصناف کردکوی را بررسی کنند.

کیاء بیان کرد: رئیس اتاق اصناف باید به مجمع عمومی به‎ویژه هیأت رئیسه اتاق اصناف پاسخگو باشد، مدیریت قوی‎تری داشته باشد، در حوزه قوانین نظام صنفی اطلاعات کسب کند و شفاف‎سازی مالی وجود داشته باشد.

وی با قدردانی از اقدام دستگاه‎های نظارتی در دستیگری رئیس اتاق اصناف کردکوی، ابراز کرد: اگر رئیس اتاق اصناف کردکوی تخلفی مرتکب شده باید پاسخگو باشد در عین حال دستگاه‎های نظارتی و قضایی نیز باید با ادله با متخلفان برخورد کنند.

رئیس سابق اتحادیه مشاورین املاک شهرستان کردکوی اضافه کرد: مشکلات اصناف شهرستان کردکوی مربوط به امروز نیست و از زمان مدیریت رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کردکوی آغاز شده بود که امروز با دستگیری رئیس اتاق اصناف کردکوی این غده سر باز کرده است.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول