اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گفت‌وگوی تلفنی شاه اردن با رئیس‌جمهور ترکیه درباره مسجدالاقصی

پادشاه اردن در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه اوضاع نابسامان شهر قدس اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را بررسی کردند.

گفت‌وگوی تلفنی شاه اردن با رئیس‌جمهور ترکیه درباره مسجدالاقصی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیوان پادشاهی اردن اعلام کرد که «عبدالله دوم» شاه اردن با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تلفنی گفت‌وگو و اوضاع قدس اشغالی را بررسی کردند.

در بیانیه دیوان پادشاهی اردن آمده است که عبدالله دوم در این تماس تلفنی به تشریح تلاش‌های اردن برای پیدا کردن راه‌حل سریع بحران بوجود آمده در حرم قدس شریف و بازگشایی کامل مسجدالاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی پرداخت.

عبدالله دوم همچنین دیشب با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تلفنی گفت‌وگو و اوضاع قدس و مسجدالاقصی را بررسی کرد.

خبرگزاری اردن (پترا) گزارش داد که عبدالله دوم در این تماس تلفنی بر ضرورت برچیده شدن گیت‌های تردد از دروازه‌های مسجدالاقصی و عدم تکرار تجاوزات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و ضرورت حفظ وضعیت تاریخی و قانونی قدس شریف تأکید کرد.

به موجب معاهده صلح امضا شده بین اردن و رژیم صهیونیستی در سال 1994، اردن حق نظارت بر امور دینی قدس را دارد و اداره اوقاف قدس نیز زیر نظر وزارت اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول