اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

همزمان با دهه کرامت

شمیم حرم قدسی رضوی در بندرگز پیچید/ حضور خادمان رضوی در جمع جهادگران بسیجی + تصاویر

کاروان خادمین حرم رضوی حامل پرچم بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حضور در شهرستان بندرگز در جمع جهادگران بسیجی حاضر شدند و فضا را مملو از عطر رضوی کردند.

شمیم حرم قدسی رضوی در بندرگز پیچید/ حضور خادمان رضوی در جمع جهادگران بسیجی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرگز، کاروان خادمین حرم رضوی حامل پرچم بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ادامه حضور خود در استان گلستان، عصر امروز در شهر و روستاهای بندرگز حاضر شدند.

در همین راستا کاروان زیر سایه خورشید در ادامه بازدیدها، به‎طور ویژه در جمع جهادگران بسیجی گروه جهادی شهید «مصطفی احمدی‎روشن» که از سوی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‎های کردکوی و بندرترکمن به روستای «سوته‎ده» بندرگز اعزام شدند، حضور یافتند و فضای روستا و جمع جهادگران بسیجی را مملو از عطر رضوی کردند.

*جهادگران بسیجی زیبایی‎های مکتب امام رضا (ع) را بازشناسی کنند

کارشناس مذهبی کاروان زیر سایه خورشید در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمودند در صورتی که مردم زیبایی‎های کلام ما را بدانند قطعاً از ما پیروی می‎کنند.

حجت‎الاسلام احمد مسلمی تصریح کرد: منحرفین ظاهراً مسلمان همچون داعش و امثال آن در تلاش هستند چهره‎ای زشت، خشن و نامناسب از اسلام به مردم جهان نشان دهند تا ذهن‎ها و روح‎هایی که می‎خواستند بیدار و متوجه اهل بیت (ع) شوند را متوقف کنند.

وی تأکید کرد: همه ما به‎عنوان پیروان اهل بیت (ع) باید تلاش کنیم تا زیبایی‎های این مکتب، کلام، افکار و عقاید امامان معصوم (ع) را به مردم نشان دهیم.

کارشناس مذهبی کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه به طور قطع مردم با مشاهده زیبایی‎های کلام اهل بیت (ع)، از آنها پیروی خواهند کرد، افزود: فطرت و ذات انسان‎ها به سوی زیبایی‎ها گرایش دارد، از این رو باید با کار، عمل و سلوک خود زیبایی‎های کلام و رفتار اهل بیت (ع) را برای مردم به تصویر بکشیم.

مسلمی متذکر شد: دشمنان دین و مکتب با ترویج اندیشه‎های مادی و شیطانی درصدد انحراف مردم از راه حق هستند.

وی با بیان اینکه با ارائه سخنان و رفتار اهل بیت (ع) به مردم، ناخودآگاه دل‎ها و جان‎های آنها را متوجه و جذب می‎کند، ابراز کرد: افراد بسیاری از گرایشات و تفکرات مختلف به امام رضا (ع) توجه دارند و ارادت به امام رضا (ع) تنها مختص شیعیان نیست.

کارشناس مذهبی کاروان زیر سایه خورشید اضافه کرد: رفعت امام رضا (ع) در دوران حیات و پس از شهادت آنقدر مکشوف است که مردم برای ابراز ارادت به آن حضرت نیازی به دلیل ندارند.

مسلمی با تاکید بر اینکه باید عمق ارتباط با امام رضا (ع) و مکتب او را بیشتر کنیم، اذعان کرد: جهادگران بسیجی زیبایی‎های مکتب امام رضا (ع) را شناسایی و بازشناسی کنند تا با ارائه آن به مردم دل‎ها و ذهن‎ها را متوجه امام رضا (ع) کنند.

*جهادگران بسیجی ساده و بدون شعار مردم را با کلام اهل بیت (ع) آشنا کنند

یکی دیگر از کارشناسان مذهبی در ادامه این مراسم اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که مردم را با اهل بیت (ع) آشنا نکردیم.

حجت‎الاسلام ابوالفضل محمودزاده خطاب به جهادگران بسیجی، گفت: مردم را با کلام و رفتار اهل بیت آشنا کنید و روایات اهل بیت (ع) را ساده و بدون شعار بیان کنید.

وی با بیان اینکه بروز بسیاری از آسیب‎های اجتماعی از جمله اعتیاد و تفریحات ناسالم ناشی از عدم آشنایی فرزندان با کلام و رفتار اهل بیت (ع) است، یادآور شد: والدین از همان کودکی برای تربیت فرزندان وقت بگذارند و آنها را با سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) آشنا کنند.

کارشناس مذهبی با اشاره به رمز ارادت همیشگی مردم به شهدا، مطرح کرد: رمز علاقه و ارادت همیشگی مردم به شهدا برای آن بود که شهدا خود را وقف خداوند کرده بودند و همیشه برای رفع مشکلات و نیازهای فقرا و محرومان گام برمی‎داشتند.

مسؤول کاروان زیر سایه خورشید در غرب استان گلستان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بندرگز، بیان کرد: هدف کاروان زیر سایه خورشید توسعه حرم معنوی امام رضا (ع) است تا افرادی که در دهه کرامت امکان حضور در حرم امام رضا (ع) را ندارند بتوانند از راه دور امام رضا (ع) را زیارت کنند و عرض ارادت داشته باشند.

صابر کشیری با بیان اینکه کاروان زیرسایه خورشید در نخستین روز از حضورش در غرب گلستان در شهرستان بندرگز حاضر شد، یادآور شد: حضور در مزار شهدای گمنام بندرگز، حضور در جمع گروه جهادی شهید احمدی‎روشن، حضور در جشن و استقبال مردمی روستای جفاکنده و حسین‎آباد بندرگز از جمله برنامه‎های کاروان زیرسایه خورشید در این شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه کاروان زیرسایه خورشید فردا مهمان مردم گمیشان خواهد بود، گفت: کاروان زیرسایه خورشید در ادامه در شهرستان‎های آق‎قلا، انبارالوم، گرگان، کردکوی و بندرترکمن حضور خواهد یافت.

به گزارش فارس، کاروان زیر سایه خورشید پس از حضور در جمع جهادگران بسیجی، امشب در روستای جفاکنده و حسین‎آباد بندرگز حضور یافتند.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول