اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد

اختصاص 17 هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان مدیریت بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران از اختصاص 17 هزار میلیارد تومان اعتبار به این مدیریت خبر داد.

اختصاص 17 هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اسماعیل نجار امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط وقوع حوادث در کشور به دولت اجازه داده شد تا پنج درصد از سرجمع اعتبارات کشور را برای این امر برداشت کند.

وی افزود: از این میزان سه درصد ماده 10 برای امر پیش‌بینی و پیشگیری و دو درصد ماده 12 برای مقابله اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد: بر این اساس بیش از 17 میلیارد تومان برای بخش بحران در نظر گرفته شد که ممکن است با توجه به محدودیت‌های مالی دولت همه محقق نشود اما در صورت جواب‌گو بودن اعتبارات جذب می‌شود.

وی اختصاص این اعتبارات را نشان از توجه به بخش پیش‌بینی و پیشگیری در حوادث و بحران‌ها دانست و گفت: مردم نقش اساسی در پیشگیری دارند.

نجار بر ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای ارتقای آگاهی آنها تأکید کرد و متذکر شد: بهتر است در ساخت و سازها به جای توجه به افزایش بنا به کیفیت بیشتر توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران یادآور شد: هم‌اکنون کشور ایران مقام دهم را در ارتباط با حوادث در دنیا و مقام چهارم را در آسیا دارد.

وی افزود: همچنین از 45 تا 46 حادثه در دنیا بین 34 تا 35 حادثه در ایران متصور است که مهم‌ترین آنها زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، فرونشست زمین و خشک‌سالی و سرمازدگی و ... است.

نجار در پایان از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در یزد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 400 اثر به این جشنواره ارسال شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول