اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون استان همدان خبر داد

انعقاد 6 قرارداد با اقلیم کردستان عراق برای صادرات

دبیر اتاق تعاون استان همدان از انعقاد 6 قرارداد با اقلیم کردستان عراق در سال جاری برای صادرات 29 گروه کالایی خبر داد.

انعقاد 6 قرارداد با اقلیم کردستان عراق برای صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رحمان نادی ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان همدان با اشاره به اعزام هیات تجاری همدان از تاریخ 16 تا 21 تیرماه به اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: این هیات تجاری در گروه‌های کالایی مبل و منبت، صنایع چوبی و MDF، ساختمان، بتن سبک و تیرچه و جالیز، کاشی و سرامیک، زعفران، میوه و تره‌بار، سیب‌زمینی، مواد غذایی، خشکبار، غلات، کیسه پروپلین یا گونی، طلا و جواهر، الکترونیک و IT، لباس و پوشاک، دوچرخه و ماشین‌آلات کشاورزی، کیف و کفش و مصنوعات چرمی، تلقیح و تولید ملکه زنبور عسل، دام زنده و داروی گیاهی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 29 نفر در هیات تجاری اعزام شده به اقلیم کردستان عراق حضور داشتند به نحوی که از هر گروه کالایی یک نفر حضور داشت، ادامه داد: در این سفر 6 قرارداد به ارزش 56 میلیون دلار منعقد شد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه قرارداد منعقد شده با اقلیم کردستان عراق در سال گذشته 42 میلیون دلار بود که صادرات 38 میلیون دلار محقق شد، بیان کرد:  امسال قرارداد منعقد شده 56 میلیون دلار است که قابل افزایش تا 200 میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قرارداد صادرات 100 تن سیر داشتیم اما به دلیل مشکلات ایجاد شده اتفاق نیفتاد، افزود: قرار دادی با شهرداری سلیمانیه برای 76 هکتار پارک برای پیاده‌راه‌سازی منعقد شد.

نادی با بیان اینکه قرار داد برای تولید 3 هزار تن ورق گالوانیزه روغنی برای تولید بشکه و حلب بود که که قول مساعد داده شد تا تامین شود، افزود: در قراردادی 60 تن فرآورده‌های سیب‌زمینی را از ما خواستند درحالی که در همدان توانایی تامین 6 تن وجود داشت به همین دلیل با شرکتی در خراسان برای تامین این محصول صحبت شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول