اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

مقام سوری: همه کشورهای عربی تمایل دارند مانند لبنان جریان مقاومت داشته باشند

معاون وزیر خارجه سوریه میگوید که هر کشور عربی تمایل دارد که جریانهای مقاومتی مانند جریان مقاومت لبنان در اختیار داشته باشد.

مقام سوری: همه کشورهای عربی تمایل دارند مانند لبنان جریان مقاومت داشته باشند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در خصوص پیروزی ارتش سوریه و نیروهای حزب الله در ارتفاعات فلیطه و عرسال تأکید کرد که «هماهنگی میان سوریه و مقاومت ملی لبنان هماهنگی است که در هر لحظه صورت میگیرد».

مقداد با تأکید بر اینکه برخی از طرفهای لبنانی «با شیطان هماهنگ هستند و خواستار هماهنگی با سوریه نیستند»، تصریح کرد: «سوریه به اینها اهمیتی نمیدهد؛ زیرا از ارتباطات آنان آگاه است که مانع از مقابله با چالشهای مشترک میشوند».

وی در گفتگو با وبگاه خبری «العهد» گفت: «جنگ با تروریسم نیازمند چراغ سبز از سوی هیچ کس نیست؛ چرا که در سطح اقدامات بین المللی، منطقه و ملی یک مسئله قانونی است... افکار عمومی جهان برای حمایت از هر گونه تحرک علیه تروریسم آماده شده است، به جز کشورهایی که نسبت به مبارزه با برخی از قدرتهای حامی تروریسم محافظه کاری میکند».

معاون وزیر خارجه سوریه در خصوص نبرد آتی با داعش در ارتفاعات القاع و رأس بعلبک لبنان بر لزوم ارائه امکانات به ارتش لبنان در صورت ورود به این جنگ تأکید و خاطر نشان کرد: «کسانی که به مبارزه ارتش لبنان با تروریسم معترض هستند، همان کسانی هستند که نسبت به مبارزه با تروریسم در سوریه اعتراض دارند».

مقداد با بیان اینکه از اجماع مردمی لبنان در حمایت از حزب الله احساس افتخار میکند، تصریح کرد که همه کشورهای عربی تمایل دارند که برای نابودی تروریسم چنین جریانهای مقاومتی در اختیار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه لبنان فقط با هماهنگی کامل با سوریه میتواند با تروریسم مبارزه کند، اظهار داشت: «از این روی ما از هر هماهنگی و در هر سطحی استقبال میکنیم که سران لبنان برای اقدام مشترک انتخاب کرده باشد».

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول