اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

کارشناس سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

تغذیه با شیر مادر هدیه کردن زندگی سالم به کودک است

کارشناس سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اهمیت شیر مادر گفت: تغذیه با شیر مادر هدیه کردن زندگی سالم به کودک است.

تغذیه با شیر مادر هدیه کردن زندگی سالم به کودک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ریحانه میکائیلیان عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر هدیه کردن زندگی سالم به کودک است، اظهار کرد: شیر مادر اولین واکسن کودک و بهترین منبع تغذیه برای کودک است و باید فرهنگ تغذیه با شیر مادر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر از 10 شروع و تا 17 مردادماه ادامه دارد، تصریح کرد: این هفته فرصتی فراهم کرده تا خانواده‌ها و مردم از مزایای تغذیه زودهنگام و انحصاری با شیر مادر آگاه شوند، تغذیه با شیر مادر حق هر مادر و کودک است.

کارشناس سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: شعار جهانی هفته جهانی تغذیه با شیر مادر امسال حمایت همه‌جانبه از مادران برای تداوم شیردهی، کودک باهوش و قوی با شیر مادر در نظر گرفته شده است.

میکائیلیان پیشگیری از مرگ‌ومیر کودکان، کاهش خطر ابتلای کودکان به‌اضافه وزن و چاقی در دوران بزرگ‌سالی، افزایش هوش و توان یادگیری و تکامل عصبی مغز کودکان را از مزیت‌های تغذیه با شیر مادر برشمرد.

وی با بیان اینکه شیردهی مادران نیازمند توجه خاص و حمایت همه جامعه است، بیان کرد: فراهم کردن تسهیلاتی مانند ایجاد اتاق مادر و کودک در محل کار زنان باعث تشویق شیردهی مادران می‌‌شود.

به گفته وی نبود محیط‌های کاری دوستدار شیر مادر و عدم رعایت اجرای قانون ترویج تغذیه با شیر مادر در محیط‌های کاری موجب عدم تمایل مادران به شیردهی نوزادانشان شده است.

کارشناس سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: تنها از طریق حمایت همه‌جانبه است که مادران شیرده قادر خواهند بود بر چالش‌های موجود مانند اطلاعات نادرست و تبلیغات تغذیه مصنوعی شیرخواران، تردیدها درباره توانایی شیردهی خود و... غلبه کنند.

میکائلیان بیان داشت: اگر مادران را تشویق کنیم که کودکانشان را در دو سال اول زندگی با شیر خود تغذیه کنند می‌توانیم شاخص هوش کودکانمان 3 تا واحد افزایش داده و اقتصاد کشور را با کاهش هزینه‌های سلامت و درمان و ایجاد نیروهای کاری قوی و توانمند بهبود بخشیم.

انتهای پیام/30/3371

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول