اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رئیس سازمان گسترش خبر داد

سرمایه‌گذاری ۶۶۰ میلیون یورویی در قرارداد رنو

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: در همکاری ۶۶۰ میلیون یورویی سازمان گسترش و رنو فرانسه حدود ۶۰ قطعه ساز مشارکت خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری ۶۶۰ میلیون یورویی در قرارداد رنو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد ایدرو و رنو اظهار داشت:این قرارداد بین رنو فرانسه، سازمان گسترش و شرکت پرتو نگین ناصح به امضا می‌رسد که سرمایه‌گذاری 660 میلیون یورویی را به همراه دارد.

وی با اشاره به سهم 60 درصدی رنو در این قرارداد گفت: سهم سازمان گسترش 20 درصد و سهم شرکت پرتو نگین ناصح نیز 20 درصد تعیین شده است.

رئیس ایدرو با اشاره به اشتغالزایی 3 هزار نفری پروژه همکاری رنو و ایدرو اظهار داشت: در فاز اول تولید 150 هزار دستگاه از محصولات رنو دیده شده که اولین محصولات از اواخر سال آینده وارد بازار خواهد شد. تولید مشترک تا سال 2024 به سقف 300 هزار دستگاه می‌رسد.

معظمی ایجاد هاب تحقیق و توسعه توسط رنو در ایران را از جمله ویژگی‌های قرارداد جدید رنو و ایدرو عنوان کرد و گفت: صادرات 30 درصدی تولیدات مشترک نیز در شبکه رنو دیده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 قطعه‌ساز ایرانی در فهرست همکاری با رنو قرار دارند، گفت: این تعداد به 60 قطعه‌ساز خواهد رسید و در مجموع، ارتباط به شبکه جهانی رنو از ویژگی‌های قرارداد جدید است. 

وی تصریح کرد: شرکت پرتونگین نیز هم‌اکنون 35 شبکه توزیع دارد که با احتساب شبکه توزیع رنو، این تعداد به 250 شبکه توزیع خواهد رسید. 

به گفته وی، انتخاب مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت جدید در همکاری رنو و سازمان گسترش به صورت چرخشی انجام خواهد شد. 

به گزارش فارس، شرکت پرتو نگین ناصح که به عنوان شریک در قرارداد اخیر انتخاب شده است واردکننده محصولات رنو به ایران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول