اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

برگزاری پویش ملی شنای ایمن/ نظارت مستمر بهداشتی بر استخرها صورت می‌گیرد

همزمان با فصل تابستان «پویش ملی شنای ایمن» توسط دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

برگزاری پویش ملی شنای ایمن/ نظارت مستمر بهداشتی بر استخرها صورت می‌گیرد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، حمید انصاری مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت گفت: شنا به عنوان یک فعالیت تفریحی و ورزشی از نظر جسمی و روحی مفید بوده و در فصل گرما طرفداران زیادی دارد و همه ساله تعداد زیادی از هموطنان به منظور گذراندن اوقات فراغت در بیش از 700 کیلومتر نوار ساحلی شمال کشور از دریا استفاده می‌کنند.

انصاری گفت: در این میان عدم رعایت نکات ایمنی ، شنا در خارج محدوده‌های مجاز و آشنا نبودن به فن شنا همه ساله باعث غرق شدگی و از دست رفتن جان تعدادی از مسافرین می‌شود.

وی افزود: در راستای فراگیر نمودن شنای ایمن و آشنایی با موارد خطر در دریا و استخرها ، دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت «پویش ملی شنای ایمن» را در تابستان سال جاری برگزار نمود.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: این پویش دارای محورهایی مانند رعایت اصول ایمنی در کنار دریا، نشانه‌های غرق شدگی، قوانین استخرها، مکان‌های ممنوع شنا، رعایت اصول ایمنی در استخرها و جریان‌های شکافنده یا مرگبار دریا، است.

وی افزود: علاقمندان جهت بهره برداری از تولیدات آموزشی این پویش به پایگاه اطلاع رسانی آوای سلامت به نشانی http://iec.behdasht.gov.ir  مراجعه کنند.

نظارت مستمر بهداشتی بر استخرها                                                      

انصاری ضمن اشاره به استفاده تعداد زیادی از هموطنان در فصل تابستان از استخرها افزود: رعایت اصول بهداشتی توسط مسئولین استخرها و استفاده کنندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است و تامین و حفظ کیفیت آب استخرها از نظر سلامت عمومی باید مورد توجه گردانندگان این مجموعه‌ها قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به  بازرسی، نظارت و پایش استخرهای شنا و کنترل کیفی آب آنها بصورت دوره‌ای توسط بازرسان بهداشت محیط گفت: سامانه تلفنی بهداشت 190 بطور شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی پیرامون مشکلات بهداشتی استخرها و طرح‌های سالم سازی دریا است و بازرسین بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی در اسرع وقت به این موارد رسیدگی خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول