اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

رئیس‌کل دادگستری استان یزد:

احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر؛ گامی عملی در پیشگیری از وقوع جرم است

رئیس‌کل دادگستری استان یزد احیای فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر را گام عملی در پیشگیری از وقوع جرم دانست.

احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر؛ گامی عملی در پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا حبیبی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به‌ضرورت اجرای احکام الهی در جامعه گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر از فرایض دینی و بااهمیت اسلام است که یکی از اهداف قیام عاشورا نیز احیای این فریضه بزرگ الهی بوده است. 

وی افزود: بسیاری از فرایض دینی را به سبب اهمیت و نقش آن در فرهنگ‌سازی باید خارج از بحث قانونی و بخشنامه‌هایی که برای رونق دادن به آن‌هاست، مورد اهتمام قرارداد و در جهت اجرای آن‌ها تلاش کرد.

این مقام قضایی، اهتمام به موضوعات ستادی و حرکت در چارچوب برنامه و شرح وظایف امربه‌معروف و نهی از منکر خوب و قابل‌تحسین ارزیابی کرد و بیان داشت: اما آنچه می‌تواند بر جامعه تأثیرگذارتر باشد عمل کردن به‌ خوبی‌ها و دوری از شعارزدگی است. 

وی احیای فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر را گام عملی در پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: اهداف پیشگیری از وقوع جرم با احیای این سنت حسنه محقق می‌شود. 

رئیس‌کل دادگستری استان یزد، با اشاره به استحباب اقامه نماز در اول وقت اذان، تصریح کرد: اصل نماز واجب و اقامه جماعت آن در اول وقت مستحب مؤکد است و حاضر شدن در محضر خدا با حضور قلب و توجه، خود مهم‌ترین عامل پیشگیرانه از آسیب‌ها و سوق‌دهنده به‌سوی خوبی‌هاست. 

این مقام قضایی اظهار کرد: سخت‌ترین حالت بشری، سکرات موت است که از حضرت رسول اکرم (ص) نقل‌شده است که یکی از چیزهایی که این سختی‌ها را دفع می‌کند توجه به نماز اول وقت است. 

در پایان این جلسه احکام مسئولیت اعضای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان یزد توسط رئیس‌کل دادگستری یزد اعطاء شد. 

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول