اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

با اجرای سه گروه نمایشی

جشنواره پنجم وتار با استقبال گسترده هنرمندان در کردستان در حال اجرا است

پنجمین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار با اجرای سه گروه نمایشی از سنندج، مرند، سقز و با حضور گسترده هنرمندان و علاقه‌مندان در کردستان در حال برگزاری است.

جشنواره پنجم وتار با استقبال گسترده هنرمندان در کردستان در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پنجمین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی وتار با حضور 7 گروه نمایشی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و کردستان و همچنین یک گروه نمایشی در بخش جنبی امروز در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز به کار کرد.

نمایش تقاطع به کارگردانی سید امیرحسین فاطمی صبح امروز و در دومین روز از این جشنواره اجرا شد، ساعت 12 نیز نمایش گرگ به کارگردانی کیانوش محمدی در بخش جنبی از سقز و بعد از ظهر از ساعت 17 نمایشنامه «رسم پیر پروانه» به کارگردانی علی نوربخش از بیجار، ساعت 19 نمایشنامه « عشق و سنگ» به کارگردانی « پدرام رحمانی» از ارومیه و آخرین اجراء ساعت 21 نمایش «زمستان، بهار» به کارگردانی زهرا محمدی از سنندج به نمایش در می‌آید.

در اولین اجرا نمایشنامه‌خوانی «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» به نویسندگی "جلال تجنگی" و کارگردانی «کورش احمدی» با نقش خوانی آقایان کورش احمدی، فردین قادری، نیما ایمان‌زاده، آنیتا جعفری و برهان حیدری با حضور گسترده هنرمندان و علاقه‌مندان آغازگر برنامه‌های روز اول جشنواره بود.‌

 

 

 

دومین اجراء به نمایش «مشترک مورد نظر» به نویسندگی «کامران شهلایی» از هنرمندان پرکار و فعال حوز نمایش استان کرمانشاه و کارگردانی هنرمند جوان «محمد یوسفی‌زاده » از شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی که در سه اپیزود با نقش خوانی فرنوش فهیمی، پریوش فتاح‌زاده، آیسان خلیل‌زاده، حمید حمیدی، محمد حاج احمدلویی با موضوع اجتماعی، داشت که در مدت زمان 35 دقیقه خوانش این متن برگزار شد.

ساعت 21 شب گذشته نیز نمایش‌نامه «فراموشی» به نویسندگی هنرمند توانمند سنندجی «صابر دل‌بینا» و کارگردانی و نقش‌خوانی پیشکسوت تئاتر استان کردستان از شهرستان سقز «اسماعیل پاشایی» در قالب متنی 4 اپیزودی و نقش خوانی هنرمندان جمیل منصوری، نازیلا امینی، ساریه امینی، لیلا غدیرپور ، سامان سیدابراهیمی، و صحنه‌خوانی ادریس دلارامی با همراهی سینا وکیلی موسیقی و سینا برزویی طراحی صحنه در مدت زمان 40 دقیقه اجراء شد.

گفت‌وگو و هم‌اندیشی هنرمندان هنرهای نمایش در وتار  از ویژگی‌های این دوره جشنواره برگزاری نشست نقد و بررسی آثار اجرا شده در سالن کنفرانس اندیشه است که بلافاصله پس از هر اجرا  برگزار و آثار اجراشده به مدت یک ساعت با حضور کارگردان و هنرمندان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست‌ها پس از تحلیل و بررسی متون اجراء شده و کارگردانی و اجراهای صورت گرفته کارگردان و عوامل نمایش مطالب لازم را بیان و زمینه هم افزایی هنرمندان شرکت‌کننده و بیان و انتقال تجربیات فراهم می‌شود.

 

طرح مباحث در خصوص نمایشنامه‌خوانی و مسائل مربوط، اولویت‌های متون نمایشی و نقاط ضعف و قوت آثار در کنار ارائه پیشنهاد در خصوص  مسائل مربوط نیز صورت گرفت.

گفتنی است؛ چهارشنبه 25 مرداد ماه ساعت 10 صبح با مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول