اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

زنجان جزو 5 استان برتر در زمینه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: زنجان جزو 5 استان برتر در زمینه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان طی سال گذشته و سال‌جاری بوده است.

زنجان جزو 5 استان برتر در زمینه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است

به گزارش گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمود عباسی ظهر امروز در افتتاحیه اردوی آموزشی همیار مشاوران ویژه پسران که با حضور استان های قطب 4 کشور آذربایجان غربی و شرقی،اردبیل، قزوین همدان و زنجان برگزار شد، اظهار کرد: مشاوران در استان زنجان هم از نظر تحصیلی و تربیتی و سازشی ارائه خدمات می‌کنند و در استان 300 مشاور فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه مجموع مشاوران استان زنجان در 2 هزار و  200 مدرسه فعالیت دارد، ادامه داد: وزارتخانه، آموزش و پرورش‌ها را در استان‌ها موظف کرده مدارس دوره اول متوسطه را پوشش دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد محدود مشاوران در مدارس از سر اضطرار و ناچاری است، گفت: لزوم حضور مشاور در مقاطع ابتدایی و دوره دوم متوسطه بیشتر احساس می‌شود.

عباسی با بیان اینکه خوشبختانه استان زنجان نه تنها دوره اول متوسطه را به صورت کامل پوشش داده است، بیان کرد: در این استان علاوه بر دوره اول متوسطه برخی از مدارس دوره دوم متوسطه و ابتدایی به ویژه مدارس حاشیه را فراموش نکرده است.

وی با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی عنوان کرد: براساس نظر وزارتخانه استان زنجان جزو 5 استان برتر در این زمینه بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری نیز تا امروز مشکلی در زمینه هدایت تحصیلی در استان زنجان احساس نشده است، بیان کرد: تلاش شده هجمه شدید به سمت برخی رشته‌ها تا حدودی کاهش یابد.

عباسی با اشاره به اینکه مشاوران استان زنجان از بعد تخصصی وضعیت مطلوبی دارند، خاطر نشان کرد: 120 نفر از مشاوران استان زنجان فوق لیسانس یا دکتری دارند و غالب متخصص هستند و هسته و کلینیک مشاوره‌ای استان زنجان نیز در بعد سازشی هم مداخلات مطلوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه شاید بتوان کمبود نیروها در حوزه مشاوره از طریق اجرای طرح همیار مشاور رفع شود، تصریح کرد: باید این طرح را به سمت دوره دوم متوسطه و دوره دوم ابتدایی هدایت کرد.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول