اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان:

سد نرماب در سال 97 به بهره‎برداری می‎رسد/ در برداشت از آب‎های زیرزمینی از خطوط قرمز عبور کردیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان از تکمیل و بهره‎برداری سد نرماب تا سال آینده خبر داد.

سد نرماب در سال 97 به بهره‎برداری می‎رسد/ در برداشت از آب‎های زیرزمینی از خطوط قرمز عبور کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نظری ظهر امروز در نشست با مسئولان استان گلستان که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به منظور بازدید از سد نرماب انجام شد، اظهار کرد: استان گلستان از لحاظ آب فقیر است سرانه آب استان گلستان یک‎هزار و 400 متر مکعب و سرانه آب در کشور یک‎هزار و 600 متر مکعب است که نشان می‎دهد سرانه آب در استان نسبت به کشور پایین است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آب‎های زیرزمینی استان گلستان برداشت شده است، تصریح کرد: در برداشت آب‎های زیرزمینی از خطوط قرمز عبور کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان با اشاره به اینکه کار و فعالیت جهادی در اجرای سد نرماب صورت گرفته است، افزود: شرق استان گلستان به این پروژه وابسته است، به محض اینکه کار مخزن به اتمام برسد 50 درصد قابل بهره‎برداری است.

نظری با بیان اینکه سد وشمگیر مرکز اشتغال و کشاورزی شده است، گفت: سد نرماب می‎تواند پس از بهره‎برداری آب شرب چهار شهرستان و 130 روستای محروم را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از روستاهای استان گلستان با تانکر آبرسانی می‎شود، ابراز کرد: سد نرماب در سال 1385 جزو پروژه‎های اولویت‎دار استان بود و در سال 1387 ردیف اعتباری گرفت و در سال 1390 به قرارگاه سازندگی خاتم داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان افزود: عملیات اجرایی سد نرماب از سال 1391 آغاز شد این پروژه در کنترل سیلاب، تامین آب شرب، صنعت و تقویت گردشگری بسیار بااهمیت است.

نظری گفت: تا بهمن 1395 این پروژه بین اجرا و برنامه پیش‎بینی شده یک درصد انحراف داشت اما به دلیل آزاد نشدن زمین و بستر کار حدود هفت درصد انحراف پیدا کرده است.

وی وضعیت پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی کرد و افزود: جابجایی روستای جنگلده پایین و جنگلده بالا جزو اولویت‎های ما است ساخت جنگلده پایین 95 درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان بیان کرد: 270 میلیارد تومان آورده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بوده است 135 میلیارد تومان اسناد اوراق و 113 میلیارد ریال به صورت نقدی برای اجرای پروژه تزریق شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول