اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

امام جمعه بهاباد:

مسئولین ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند

امام جمعه بهاباد با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: مسئولین ساده زیستی این شهدای والامقام را الگوی خود قرار دهند.

مسئولین ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه بهاباد با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) گفت: برنامه‌های شهادت امام جواد (ع) باید باشکوه هرچه بیشتر در سراسر شهرستان برگزار شود.

وی افزود: امام جواد (ع) تنها امامی بودند که در سن جوانی به مقام امامت رسید و توانستند به مدت 17 سال امامت مسلمین را بر عهده‌دار باشند. خلفای عباسی که روشنگری این امام همام احساس خطر می‌کردند ایشان را نیز چون اجداد پاکش شهید کردند.

دهقانی در ادامه با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر تأکید کرد: دشمنان نظام اسلامی تصور می‌کردند با ترور شخصیت‌های بزرگ و مؤثر انقلاب ازجمله شهیدان باهنر و رجایی می‌تواند نظام نوپای جمهوری اسلامی را سرنگون کنند غافل از آن‌که خون این شهیدان نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و موجب به باروری بیشتر می‌شود.

امام‌جمعه بهاباد افزود: امروزه راه و روش شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی دولتمردان ما باشد زیرا این عزیزان بازندگی ساده و بی‌آلایش خود برای سال‌های سال زبان زد خاص و عام بودند که امیدواریم این ویژگی مورد توجه مسئولین کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر انقلاب تأکید کردند حوادث و اتفاقات دهه 60 نباید فراموش شود زیرا در این مقطع منافقین از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی دریغ نکردند که نمود عینی آن را می‌توان در شهادت مردم، مسئولین نظام و ائمه جمعه کشور مشاهده کرد. امروزه نباید این کسی برای این جنایت‌کاران دلسوزی داشته باشد.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 28 مردادماه سالروز کودتای آمریکایی‌ها در ایران گفت: هر ملتی که به آمریکا اعتماد کند زمین خواهد خورد، کودتای 28 مرداد سند مطمئنی بر بی‌اعتمادی به آمریکاست که امیدواریم مردم و مسئولین از این موضوع عبرت بگیرند.

شهادت مدافع حرم محسن حججی نیز از موضوعاتی بود که امام‌جمعه بهاباد به آن اشاره‌کرده و اظهار داشت: مدافع حرم شهید محسن حججی عزیز توانست دردهِه چهارم نظام اسلامی یک نورانیتی به جامعه بدهد و در دنیا یک زلزله‌ای به وجود آورد تا همه توجهات جهانیان را به‌سوی خود جلب کند.

وی در پایان تأکید کرد: همان‌گونه که رهبر انقلاب مطرح کردند همه باید قدر نیروهای مو من انقلابی را بدانند زیرا این‌ها همان کسانی هستند که در مواقع خطر سینه سپر می‌کنند و با ایثار و تقدیم جان خود امنیت را به مردم و کشور هدیه می‌دهند که نمونه بارز آن شهید حججی است.

انتهای پیام/3403

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول