اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد

تاکید بر تبدیل پایان‌نامه‌ها به پروژه‌های عملیاتی و ثروت‌آفرین

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های این است که پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی به پروژه‌های عملیاتی و ثروت‌آفرین منجر شود.

تاکید بر تبدیل پایان‌نامه‌ها به پروژه‌های عملیاتی و ثروت‌آفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در چهارمین روز از هفته دولت در دیدار با اعضای تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی، اظهار داشت: موفقیت این تیم نتیجه نگاه علمی مدیریت دانشگاه آزاد استان به همه واحدهای این دانشگاه در سطح استان است و نشان می‌دهد که عدالت آموزشی در این دانشگاه به معنی واقعی کلمه رعایت شده است.

وی با بیان اینکه یکایک اعضای تیم روباتیک دانشگاه آزاد واحد ایلخچی، افتخار استان و الگوی جوانان و دانشجویان هستند، افزود: کسب مقام سوم در بین شرکت‌های بزرگی که حامیان قدرتمندی دارند با وجود محدودیت‌هایی که این تیم داشت افتخار بزرگی است و مردم استان از کسب این موفقیت خوشحال هستند.

جبارزاده با بیان اینکه از فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه به‌طور کامل حمایت می‌کنیم، گفت: دانشگاه آزاد ایلخچی می‌تواند یک واحد دانش‌بنیان خالق ثروت در بخش صنعت باشد و قطعاً موفقیت‌های بزرگتری در انتظار این دانشگاه است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ایلخچی به قطب روباتیک در کشور تبدیل شده است، افزود: یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما این است که پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی در کنج کتابخانه‌ها نماند و به پروژه‌های عملیاتی و ثروت‌آفرین منجر شود که امیدواریم دانشگاه آزاد ایلخچی این امر را محقق کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در آبان ماه امسال اشاره کرد و با بیان اینکه اغلب صنعتگران و تولیدکنندگان از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، خواستار حضور فعال دانشگاه آزاد ایلخچی در این نمایشگاه شد.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی است تا ضمن معرفی توانمندی‌های خود، برای محصولات فناورانه از جمله روبات‌های مختلف که نیاز صنایع استان است، مشتری‌های خوبی پیدا کنید.

جبارزاده همچنین به انعقاد قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد ایلخچی و شرکت خودروسازی سایپا در زمینه تولید روبات صنعتی برای بهینه‌سازی سیستم ترمز خودرو اشاره کرد و با اعلام حمایت مدیریت استان از این قرارداد، ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد ایلخچی از جمله دانشگاه‌های برتر در حوزه ارتباط بین صنعت و دانشگاه باشد.

وی بر اطلاع‌رسانی از موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: عهد کرده‌ام که هر یک از جوانان استان در هر عرصه‌ای موفق به کسب رتبه‌های جهانی شوند در بدو ورود به استان از او قدردانی کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار از معصومه جعفری و آرش رنجبران، مرتضی عباس‌زاده، فرید مهدوی، وحید علیزاده، سعید سعیدوند و غفور علی‌پور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در مسابقات روبوکاپ 2017 ژاپن در بخش روبات‌های انسان‌نمای بزرگسال موفق به کسب رتبه سوم جهان شد.

سید جواد انگجی همچنین از انعقاد قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد ایلخچی و شرکت خودروسازی سایپا در زمینه بهینه‌سازی سیستم ترمز ABS خبر داد و با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان سیستم ABS وارد کشور می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد ایلخچی توانسته است اولین روبات صنعتی برای بهینه‌سازی و تست سیستم ABS را طراحی کند که این طرح آماده سرمایه‌گذاری برای اجراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همچنین از حمایت‌های استاندار آذربایجان شرقی از دانشگاه‌های استان و تلاش‌های وی در جهت تأمین فضای امن و آرام برای محققان و پژوهش‌گران جوان قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی هم با اشاره به اینکه این دانشگاه در مدت 13 سال فعالیت خود موفقیت‌های قابل قبولی کسب کرده، گفت: این واحد در سال 94 در حوزه پژوهشی، واحد برتر دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور شناخته شد.

آرش رنجبران گفت: دانشگاه آزاد واحد ایلخچی در حال حاضر یکی از قطب‌های روباتیک کشور است که دو سال پیاپی در مسابقات جهانی روبوکاپ، رتبه سوم جهان را کسب کرده است.

وی افزود: اولین مرکز تخصصی تحقیقات ترمز کشور نیز در این دانشگاه ایجاد شده و اولین آزمایشگاه تخصصی ترمز ABS با همکاری شرکت خودروسازی سایپا به زودی در این دانشگاه افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول