اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان خبر داد

کسب مقام برتر اداره کل استاندارد گلستان در جشنواره شهید رجایی/ شناسایی 3 مورد جعل علامت استاندارد در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: اداره کل استاندارد استان برای نخستین بار پس از تاریخ تأسیس این اداره، در ارائه شاخص‎های عمومی توانست مقام اول استان را کسب کند.

کسب مقام برتر اداره کل استاندارد گلستان در جشنواره شهید رجایی/ شناسایی 3 مورد جعل علامت استاندارد در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود فرمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه استاندارد یک سازمان فرا وزارتخانه‎ای است اظهار کرد: از آنجایی که استاندارد در حوزه‎های مختلفی فعالیت می‎کند نمی‎توان آنرا در ذیل یک وزارتخانه مشخص قرار داد.

وی تصریح کرد: در سال 1395 توانستیم در تمام شاخص‎های اختصاصی که برای ما تکلیف شده بود شاهد تحقق عملکرد باشیم و از یک هزار امتیاز اختصاصی امتیاز 999/1 را کسب کنیم.

مدیرکل استاندارد گلستان ادامه داد: در تدوین استانداردهای ملی 20 برنامه و 20 تدوین جزو تکالیف ما بود که به همت همکاران 34 طرح و تدوین انجام شد و شاهد عملکرد 170 درصدی در این بخش بودیم.

فرمانی با بیان اینکه در حوزه آموزش مدیران کنترل کیفیت و کارکنان و کارشناسان بسیار فراتر از برنامه اقدام کردیم افزود: در این زمینه به اندازه 9 هزار و 583 نفر ساعت آموزشی ارائه شد که عملکرد 203 درصدی در این رابطه را شاهد بودیم، در حوزه صدور پروانه استاندارد نیز در سال گذشته 95 مورد صدور پروانه داشتیم.

وی بیان کرد: سال گذشته در حوزه بازرسی فنی از واحدهای تحت پوشش 833 بازرسی انجام و درصد تحقق 111 درصدی را رقم زدیم.

مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به بازرسی 100 درصدی از طرح طاها گفت: در طرح طاها، سازمان ملی استاندارد به بررسی وضعیت فراوده‎ها در سطح بازار اقدام می‎کند هدف از اجرای این طرح آن است که کالای عرضه شده در بازار بدون علامت استاندارد نباشد و از طرفی کالاهای استاندارد نیز مورد بررسی و نظارت قرار گیرند،در واقع با اجرای این طرح عرصه برای کالاهای بی‎نشان در بازار تنگ می‎شود و کالاهای نشان استاندارد نیز مجبور به عرضه محصولات با کیفیت در بازار می‎شوند.

*شناسایی 3 مورد جعل علامت استاندارد در گلستان

فرمانی با بیان اینکه سال گذشته 649 مورد بازرسی از باسکول‎های سنگین در استان انجام شد افزود: 9 هزار و 531 آزمون وسایل سنجش سبک نیز در استان انجام شد که توانستیم درصد تحقق بالای 100 درصد را در استان شاهد باشیم.

وی اذعان کرد: متأسفانه در سال 1395 پیرو بازرسی‎های طرح طاها و کارشناسان در سطح بازار به 3 مورد جعل علامت استاندارد مواجه شدیم که در این رابطه پرونده تشکیل و به محاکم مربوط ارجاع شده است.

به گفته مدیرکل استاندارد گلستان در 5 ماهه نخست سال جاری، با 2 هزار و 47 نفر ساعت آموزشی در حوزه آموزش کنترل کیفیت 41 درصد از برنامه محقق، در آموزش کارکنان استاندارد با یک هزار و 274 نفر ساعت آموزشی 67 درصد و در بازرسی فنی از واحدهای تولیدی با 310 مورد بازرسی 39 درصد برنامه محقق شده است.

انتهای پیام/40/83017

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول