اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان بیان کرد

اداره استاندارد، نظارتی بر مصنوعات وارداتی فلزات گرانبها ندارد/ تجهیزات شهربازی پارک ناهارخوران استاندارد است

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: از آنجایی که واردات هرگونه مصنوعات فلزات گرانبها ممنوع و جزو کالاهای قاچاق محسوب می‎شود اداره استاندارد مسوولیتی در قبال نظارت آن در بازار ندارد.

اداره استاندارد، نظارتی بر مصنوعات وارداتی فلزات گرانبها ندارد/ تجهیزات شهربازی پارک ناهارخوران استاندارد است

محمود فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: عیار مصنوعات فلزات گرانبها باید استاندارد باشد، در همین راستا  اداره کل استاندارد در قالب طرح‎های مشترک با سازمان‎های متولی نسبت به بررسی عیارسنجی فلزات گرانبها اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: در بازرسی‎های مشترک، نظارت از لحاظ عیارسنجی به مصنوعات داخلی است و از آنجایی که مصنوعات وارداتی جزو کالاهای قاچاق محسوب می‎شود اداره کل صنعت، معدن و تجارت موظف برخورد با چنین مواردی است.

مدیرکل استاندارد گلستان به برنامه‎های اقتصاد مقاومتی در این سازمان اشاره کرد و افزود: در بند 24 سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی به صراحت به توسعه استاندارد محصولات اشاره شده و چهار پروژه  استقرار نظام استاندارد زنجیره غذایی، استقرار استانداردهای لوازم خانگی در کاهش مصرف انرژی لوازم خانگی، طرح استانداردسازی خودروها و گسترش پوشش استاندارد به صورت غیراجباری در سطح سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است.

فرمانی با بیان اینکه با توجه به ماهیت‎های ملی در دو محور برش استانی اعلام شده است، افزود: در گلستان با توجه به عمده تکنیک و صنایع تولیدی یک برش در حوزه استقرار استانداردهای لوازم خانگی در کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی اختصاص پیدا کرده است.

*نیمه دوم شهریور، نظارت استاندارد بر لوازم مدرسه انجام می‎شود

وی در خصوص نظارت استاندارد در بازار محصولات لوازم مدرسه گفت: در طول سال و در مناسبت‌های خاص که مردم برای تأمین نیازهای خود بیشتر به بازار مراجعه می‌کنند بازرسی‌های ما نیز بیشتر می‌شود، در نیمه دوم شهریورماه طرح نظارتی در حوزه کالاهایی که مربوط به لوازم مدرسه است و باید دارای استاندارد اجباری باشند انجام خواهد شد، همچنین با رئیس آموزش و پرورش استان طی مکاتبه‎ای اعلام کرده‎ایم که بوفه‎های مدرسه مورد کنترل استاندارد قرار می‎گیرد.

مدیرکل استاندارد گلستان ادامه داد: امسال طرحی در حوزه آموزش و پرورش انجام می‎شود که بر اساس آن بحث آموزش آشنایی با استاندارد بین مدیران مدارس برگزار خواهد شد.

فرمانی به مشخص شدن اصالت یک کالا برای شهروندان اشاره کرد و افزود: اگر می‎خواهید اصالت یک کالا برای شما مشخص شود در ذیل علامت استاندارد کد 10 رقمی وجود دارد کد مربوط را به 10001517 پیامک کنید و نتیجه بررسی اصالت کالا برای شما ارسال می‎شود.

وی اذعان کرد: همچنین سامانه پیامکی30001517 و تلفن گویا 1517 شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان را در حوزه استاندارد دریافت می‎کند.

*تجهیزات شهربازی ناهارخوران استاندارد است

مدیرکل استاندار گلستان در رابطه با استاندارد بودن تجهیزات شهربازی پارک ناهارخوران خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات شهربازی در پارک ناهارخوران دارای تأییدیه استاندارد است.

فرمانی بیان کرد: طی بازرسی‎هایی که هر 6 ماه انجام می‎شود تجهیزات این شهربازی فاقد هرگونه مشکل می‎باشد در واقع تمام سعی ما بر این است که در این حوزه اغماض نشود چرا که این حوزه مربوط به سلامت مردم است.

انتهای پیام/40/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول