اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس مطرح کرد

احتمال واگذاری نظارت بر انتخابات شورای شهر کلانشهرها به شورای نگهبان/ نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها منع قانون اساسی ندارد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نظارت بر انتخابات شورای شهری که در کلان‌شهرها برگزار می‌شود را به شورای نگهبان واگذار کنیم.

احتمال واگذاری نظارت بر انتخابات شورای شهر کلانشهرها به شورای نگهبان/ نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها منع قانون اساسی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، احمد علیرضا بیگی، در خصوص امکان واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان، اظهار داشت: درخصوص واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان در کمیسیون شوراها مباحثی مطرح می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند شورای نگهبان به جهت مشغله‌ها و گرفتاری‌هایی که انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دارد حاضر به پذیرش این مسؤولیت نیست.

وی افزود: باید نظارت بر انتخابات شورای شهری که در کلان‌شهرها برگزار می‌شود را به شورای نگهبان واگذار کنیم، امیدواریم بنا بر اطلاعاتی که شورای نگهبان در اختیار دارد بتوانیم با این شوراها برای نظارت بر انتخابات به توافق برسیم که این موضوع به ایمنی خاطر بیشتر برای مردم و داوطلبان منجر خواهد شد.

علیرضابیگی متذکر شد: تشکیل یک دیوان برای نظارت بر انتخابات و عملکرد چهار ساله شوراها در کمیسیون مطرح شده است تا اساساً نهادی در درون مجلس شکل بگیرد تا عهده‌دار برگزاری انتخابات و نظارت بر شوراهای اسلامی شهر روستا شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان مخالف قانونی اساسی هست یا خیر؟، گفت: منع قانون اساسی برای نظارت بر انتخابات شوراها وجود ندارد و تاکنون با مخالفت قانون اساسی در این زمینه مواجه نشده‌ایم.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول