اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت خراسان رضوی:

پایین بودن نرخ مشارکت و بالا بودن نرخ بیکاری از مشکلات اساسی قوچان به شمار می‌آید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی پایین بودن نرخ مشارکت در نقاط شهری و روستایی قوچان و بالا بودن نرخ بیکاری را دو مشکل اساسی این شهرستان دانست.

پایین بودن نرخ مشارکت و بالا بودن نرخ بیکاری از مشکلات  اساسی قوچان به شمار می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، رضا جمشیدی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قوچان با حضور استاندار خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: جمعیت ۱۷۴ هزار و ۴۹۵ نفری قوچان معادل ۲/۷ جمعیت استان خراسان رضوی است که جمعیت بالای ۱۰ سال بالغ‌ بر ۱۴۴ هزار نفر است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی در قوچان را ۳۹ درصد دانست که از میانگین استانی در سال گذشته پایین‌تر است و افزود: بالغ‌ بر ۵۶ هزار نفر جمعیت فعال این شهرستان بوده که نرخ اشتغال ۸۲.۸ درصد است که از میانگین جمعیت اشتغال خراسان رضوی 4 درصد پایین‌تر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی قوچان را دومین شهر این استان در بالا بودن نرخ بیکاری پس از سرخس برشمرد و تصریح کرد: جمعیت بیکار این شهرستان ۹ هزار و ۶۸۸ نفر است که ۳/۲ بیکاران استان را شامل می‌شود.

جمشیدی بابیان این مطلب که نرخ مشارکت در نقاط شهری قوچان 37/7 درصد بوده که 3/2 درصد از میانگین استانی پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری 19/2 درصدی در این شهرستان از نقاط شهری خراسان رضوی 5 درصد بیشتر بوده که پایین بودن نرخ مشارکت و بالا بودن نرخ بیکاری دو مشکل اساسی قوچان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در سطح روستاهای این شهرستان نیز وضعیت نرخ مشارکت از میانگین استانی پایین‌تر قرار دارد و نرخ بیکاری نیز بالاتر است، ابراز داشت: سهم کشاورزی قوچان از مجموع شاغلین 33 درصد، صنعت و ساختمان 24 درصد و خدمات از اشتغال 43 درصد را شامل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد 160 هزار شغل جدید در خراسان رضوی طی سال جاری، بیان کرد: اگر بخواهیم در قوچان نرخ 17 درصدی بیکاری 7/2 درصد کاهش پیدا کند باید 4 هزار و 359 شغل جدید ایجاد کرد.

جمشیدی ادامه داد: اگر قرار باشد نرخ بیکاری خراسان رضوی به 4 درصد برسد و برای این شهرستان هدف‌گذاری با این میزان صورت بگیرد باید 7 هزار و 748 فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

وی یادآور شد: ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید در خراسان رضوی هدف‌گذاری سال 96 بوده که از قوچان انتظار می‌رود در انجام این هدف‌گذاری و رسیدن به آن همکاری لازم را داشته باشد زیرا به‌طور قطع باید برای کاهش نرخ بیکاری اقدامات مؤثری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول