اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ربودن سه هواپیما در یک ماه

هواپیمای مسافربری بوئینگ 727 جمهوری اسلامی ایران که حوالی ظهر دیروز در مسیر بندر عباس –چابهار –تهران با 123 سرنشین توسط عوامل استکبار و صهیونیسم بین الملل ربوده شده بود سرانجام بامداد امروز با 71 سرنشین در عراق بر زمین نشست.

ربودن سه هواپیما در یک ماه

رخدادهای 18 شهریور 63

چکیده:

  • در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق آیت الله خامنه ای نتایج مذاکرات مهم خود و حافظ اسد را تشریح کرد.

 

  • رئیس جمهور پس از  اتمام سفر خود به سوریه وارد لیبی شد.

 

  • هواپیمای ربوده شده 727 ایران بامداد امروز در عراق بر زمین نشست.

 

  • 52 تن از مسافرین موفق شدند در فرودگاه قاهره از چنگ ربایندگان فرار کنند.

 

  • آیت الله منتظری: باید تمام نیروهای خود را برای قطع وابستگی بسیج کنیم.

 

تکذیب فراخوان نیروهای سپاه از سوریه و لبنان

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیروز پس از یک دیدار رسمی از سوریه این کشور را به مقصد لیبی ترک کرد و وارد طرابلس شده و مورد استقبال رسمی سرهنگ معمر قذافی و عبدالسلام جلود و سایر مقامات لیبیایی قرار گرفت.

رئیس جمهور در پایان سفر خود به سوریه طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد در مذاکرات خود با حافظ اسد تقریبا در همه زمینه ها توافق کامل حاصل شده است.

رئیس جمهور گفت: ما نقاط مشترک متعددی پیرامون مسائل جهانی و منطقه ای با برادران سوری داریم و انتظار می رفت که این وحدت نظر ما به یک وحدت تلاش و عمل منتهی شود.

رئیس جمهور فراخوان نیروهای سپاه و بسیج از لبنان و سوریه را رد کرده و گفت: این امر جزء موضوعات مورد بحث ما نبوده و نیست. رئیس جمهور در ادامه گفت: ما در این سفر ملاقات های بسیاری با شخصیت های شیعه و سنی و مبارز لبنان داشتیم اما با شخصیت های فلسطینی ملاقاتی نداشته ایم.(1)

 

سومین هواپیمایی ایرانی در کمتر از  4 هفته ربوده شد

هواپیمای مسافربری بوئینگ 727 جمهوری اسلامی ایران که حوالی ظهر دیروز در مسیر بندر عباس –چابهار– تهران با 123 سرنشین توسط عوامل استکبار و صهیونیسم بین الملل ربوده شده بود سرانجام بامداد امروز با 71 سرنشین در عراق بر زمین نشست. 52 سرنشین این هواپیما موفق شدند در فرودگاه قاهره از چنگ هواپیماربایان فرار کنند.

به گفته مقامات وزارت امور خارجه در اثر تیراندازی هواپیماربایان در داخل هواپیما به سوی مسافرین بی دفاع چند تن از آنان مجروح شده بودند. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد فرار 52 تن زمانی صورت گرفت که درهای هواپیما برای تخلیه مسافرینی که نیاز به فوریت های پزشکی داشتند باز شده بود. طی 4 هفته گذشته این سومین هواپیمای مسافربری ایران ایر است که در منطقه ربوده می شود.

مسافرینی که موفق به فرار شده اند گفتند: هواپیماربایان سه نفر هستند که یکی از آنها مسلح به سلاح کمری است دیگری نارنجک دستی و سومی چاقو به همراه دارد. بر اساس آخرین گزارش ها هواپیما پس از سوختگیری در قاهره راهی عراق شده و در فرودگاهی حوالی بصره بر زمین نشسته است. وزارت امور خارجه کشورمان نیز با صدور بیانیه شدیدالحنی از سازمان های بین المللی خواست به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.(2)

 

دیدار انجمن های اسلامی معلمان با آیت الله منتظری

اعضای انجمن اسلامی معلمان و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور به همراه تعدادی از اعضای بسیج و کارگران برخی از کارخانجات کشور با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: کشور ما تا زمانی که از نظر علمی و صنعتی وابسته به غرب یا شرق باشد نه شعارهای مرگ بر آمریکا و  مرگ بر شوروی ملت ما مفهومی دارد و نه ادعای خودکفایی و استقلال که از اهداف بزرگ انقلاب ما می باشد بنابراین ما باید تمامی نیروهای خود را برای بالا بردن سطح علمی و فرهنگی کشور و قطع وابستگی بسیج کنیم.

آیت الله منتظری افزود: اولین گامی که در این مسیر باید انجام شود دادن شخصیت توسط معملان و مسئولین آموزش و پرورش به نوجوانان عزیز می باشد قدم دوم توجه مسئولین آموزش کشور به اهمیت این مساله است و فراهم نمودن امکانات لازم برای افرادی است که دارای استعداد و قدرت ابتکار در رشته های مختلف می باشد. رمز اصلی پیشرفت آمریکا و اروپا در رشته صنایع و علوم داشتن استعداد فوق العاده ملت های آنها نیست بلکه رمز پیشرفت آنها این است که آنها امکانات زیادی را در اختیار مبتکرین خود قرار دادند و سخت گیری ها و محدودیت هایی را که مانع کار مبتکرین بود از بین بردند.(3)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 18 شهریور 63، ص 12 و 7
2. کیهان، 18 شهریور 63، ص 22
3. اطلاعات، 18 شهریور 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول