اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

فرماندار شهرستان هشترود خواستار شد

ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک/ خانه‌های قدیمی روستاهای خالی از سکنه به خانه‌های بومی گردی تبدیل می‌شوند

فرماندار هشترود خواستار ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک را شد و گفت: ثبت جهانی این اثر نیز در جذب توریست تاثیر به‌سزایی دارد.

 ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک/ خانه‌های قدیمی روستاهای خالی از سکنه به خانه‌های بومی گردی تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، حسن مستفید صبح امروز در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان هشترود اظهار داشت: وجود قلعه باستانی ضحاک که به تخت جمشید آذربایجان مشهور است، غار آهکی آقبلاغ، بقعه بایزید بسطامی، مساجد جامع تاریخی و وجود سد سهند در این شهرستان می‌تواند در جذب توریست و گردشگران تبریز2018 موقعیت خوبی داشته باشد.

وی خواستار ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک را شد و افزود: ثبت جهانی این اثر نیز در جذب توریست تاثیر به‌سزایی دارد.

فرماندار هشترود خاطرنشان کرد: 80 کیلومتر آزاد راه پیامبر اعظم(ص) از این شهرستان عبور می‌کند و قرار گرفتن این شهرستان در 6 کیلومتری آزاد راه پیامبر اعظم(ص) موقعیت خوبی دارد تا گردشگران بتوانند از مناطق دیدنی این شهرستان نیز دیدن کنند.

مستفید همچنین یادآور شد: در روستاهای خالی از سکنه نیز هر سرمایه‌گذاری که بتواند خانه‌های قدیمی را با عنوان خانه‌های بومی‌گردی احداث کند حمایت خواهند شد.

وی افزود: در 6 ماهه اول امسال 16 پرونده با 95 نفر متقاضی وام خود اشتغالی صنایع‌دستی به بانک‌ها معرفی شده‌اند همچنین  12 پرونده متقاضی وام خود اشتغالی نیزبه صندوق کار آفرینی معرفی شده‌اند.

فرماندار شهرستان هشترود اظهار داشت: شهرستان هشترود ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد که باید از این فرصت استفاده لازم را برد.

مستفید در ادامه با انتقاد از برخی افراد که با اخلاق و رفتار خود سرمایه‌گذار را فراری می‌دهند، خاطرنشان کرد: فرمانداری برخلاف آنان، با اخلاق و رفتار خوش برای ایجاد وحدت و همدلی و در راستای حمایت و جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال و مهم‌تر از آن برای رشد و توسعه منطقه گام برداشته و در این زمینه هیچ‌گاه وحدت شکن نخواهد بود.

فرماندارهشترود در ادامه به نقش صنعت گردشگری در اشتغال مردم و  پویایی جامعه تاکید کرد: امروزه در همه جای جهان از طریق صنعت گردشگری و جذب توریست درآمدزایی می‌کنند و این امر در هشترود نیز می‌تواند به‌خوبی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/60002/ 20/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول