اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

14 هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجو آذربایجانی تحت‌ پوشش کمیته امداد/ شائبه‌هایی مبنی بر ریخت و پاش کمیته امداد کذب محض است/ صدقات صرف هزینه نیازمندان خود آن شهر می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه در هر کشوری که عنصر دانش تزریق به اقتصاد شده باعث پیشرفت اقتصادی شده است، گفت: کمیته امام خمینی (ره) با 14 هزار و 509 دانش آموز و ۲ هزار دانشجو توجه به دانش را در بطن این نهاد مقدس نشان می‌دهد.

14 هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجو آذربایجانی تحت‌ پوشش کمیته امداد/ شائبه‌هایی مبنی بر ریخت و پاش کمیته امداد کذب محض است/ صدقات صرف هزینه نیازمندان خود آن شهر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: اولین نهادی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته و به وجود آمد،نهاد مقدس کمیته امداد است که نشانگر رویکرد حضرت امام خمینی(ره) و جایگاه نیازمندان و فقرا در اندیشه ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی خود را خدمتگزار فقرا می‌داند و اصلی‌ترین رویکرد آن مبارزه با فقر مادی و معنوی است، افزود: ما به عنوان فرزندان انقلاب مفتخریم در راستای اندیشه‌های امام خمینی(ره) دست مقام معظم رهبری بر سر نیازمندان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به اینکه نهاد کمیته امداد از بدو شکل‌گیری منشاء خیر و برکت شده است، بیان کرد: این نهاد مقدس هم راستا با تغییرات خود را به روزرسانی کرده و خدمات متنوعی را عرضه می‌کند به طوریکه در حال حاضر ۵۵ خدمت متنوع به فقرای استان داده می‌شود.

وی اضافه کرد: اولین رویکرد کمیته امداد که پررنگ‌تر نیز شده توجه به شاخص‌های فرهنگی است زیرا با یک نگرش به دهه‌های گذشته اصلی‌ترین عامل فقر مسائل مالی بود و از این رو حل موضوع فقر راحت بود، این موضوع برای زمان حال متفاوت‌تر شده است.

کلامی اذعان داشت: در حال حاضر مدل فقر عوض شده و فقر جدید ناشی از کمبود‌های فرهنگی در کشور است به طوریکه اعتیاد، بزهکاری، تصادفات و غیره خود تولید فقر می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان‌شرقی افزود: توجه به شاخص‌های فرهنگی در راستای مبارزه با فقر مسئله اساسی برای مبارزه با فقر است.

وی ایجاد پرونده‌های فرهنگی برای تمام مددجوهای کمیته امداد را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اقدام برای شناسایی ظرفیت فرهنگی آنها بوده تا بتوان به راحتی با فقر مبارزه کرد و در این راه به کمک علما، اساتید و دانشگاه‌ها بسیار احتیاج است.

کلامی دومین رویکرد کمیته امداد را توجه به موضوع آموزش مطرح کرد و ادامه داد: اگر برنامه تربیت دانشمند و نخبه در بین خانواده‌های فقیر داریم تا فقر ارثی نشود باید به ارتقای شاخص فرهنگی و آموزشی توجه شود.

وی با تاکید به اینکه در هر کشوری که عنصر دانش به اقتصاد تزریق شده، باعث پیشرفت اقتصادی شده است، ابراز کرد: کمیته امام خمینی (ره) با 14 هزار و 509 دانش‌آموز و ۲ هزار دانشجو توجه به دانش را در بطن این نهاد مقدس نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: هدف جشن عاطفه‌ها این است که کسی محروم از آموزش نباشد پس همه دست به دست بدهیم تا فقر را ریشه‌کن کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده کمیته امداد استان متشکل از ۷۳ هزار خانواده است، گفت: در بخش عمده این خانواده‌ها، توان اشتغال وجود ندارد ولی در بدنه کمیته امداد فرصت شغلی برای آنها وجود دارد و از این رو با مشاوره‌های اشتغال و بازاریابی برای تولیدات مددجوها اشتغال برایشان ایجاد کنیم.

کلامی افزود: با مشاوره ۳۶ هزار مددجو، ریل اشتغال‌زایی تقویت شد و سال گذشته ۲۰ درصد مشاغل مورد نیاز را ایجاد کردیم تا چهارهزار و ۵۰۰ نفر دارای شغل شوند که این رقم برای سال‌جاری پنج هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

وی برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی کمیته امداد را خاطرنشان کرد و گفت: مسوولان اولویت خرید صنایع‌دستی را به مددجوهای کمیته امداد اختصاص دهند و اگر برای مسافران سال ۲۰۱۸ کادویی می‌دهند از دستاورد همین قشر باشد.

کلامی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان هزینه درمان به خانواده‌های تحت‌پوشش خود می‌دهد، افزود: مورد داشتیم که ۲۱۰ میلیون به یک نفر هزینه درمان داده شده است.

وی افزود: ۶۰ هزار بیمه‌گذار در بین مددجوها داریم که جزو استان‌هایی با  بیشترین  پوشش بیمه‌ای هستیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با کمک سپاه عاشورا ۱۸۰ خانه در بخش مددجویان تحت پوشش کمیته امداد احداث کرده که بخش عمده‌ای از آنها اهدا شده است.

وی با ابراز اینکه حفظ کرامت و حرمت خانواده‌های تحت پوشش از جمله دیگر وظایف اصلی کمیته امداد است، متذکر شد: همیشه شایعه‌ای مبنی بر هتک حرمت کمیته امداد از مددجوهای خود در جامعه وجود دارد در حالی که چنین موضوعی صحت نداشته و حتی کمیته امداد در اعلام اسامی و تصاویر کمیته امداد دقت داشته و به دست کسی یا دستگاهی بهانه نمی‌دهد.

وی یادآور شد: شائبه‌هایی مبنی بر اینکه صدقات کمیته امداد هزینه نیازمندان نمی‌شود و حقوق کارمندان خود را از این طریق پرداخت می‌کنیم در جامعه مطرح شده، در حالی که می‌توانم با حضور رسانه‌ها ثابت کنم تمام صدقات صرف هزینه نیازمندان خود آن شهر می‌‌شود و حقوق کارکنان نیز از محل بودجه دولتی پرداخت می‌شود.

کلامی تصریح کرد:کمیته امداد امام خمینی (ره) سال گذشته ۲۱۷ میلیارد تومان هزینه برای مددجوهای خود کرده که بخش عمده آن توسط رهبر معظم انقلاب تأمین شده است.

وی  با اشاره به چهار اداره موجود کمیته امداد در شهر تبریز افزود: یکی از این اداره‌ها استیجاری بوده و در بقیه نیز سادگی کامل بر آنها حاکم است و در ساختمان مرکزی نیز بخش‌ها صرفاً اداری نیستند بلکه  مهمانسرا، کانون آموزشی و سالن ورزشی برای مددجویان وجود دارد و فقط سه طبقه از آن ساختمان اداری است و شائبه‌هایی مبنی بر ریخت و پاش کمیته امداد غیرمنطقی است.

کلامی با تاکید به اینکه کمیته امداد به عنوان فرزندان امام خمینی (ره) باید در خدمت مستضعفین باشد، بیان کرد: باید کمیته امام خمینی (ره) بتواند سربازانی برای ولایت تربیت کند تا در زمان مقتضی ارادت خود به انقلاب را نشان دهند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷ /40 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول