اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حذف حساب کاربری الجزیره از شبکه اجتماعی اسنپ چت

شرکت اسنپ مالک شبکه اجتماعی اسنپ چت، حساب کاربری شبکه الجزیره قطر را حذف کرده است؛ امری که متاثر از درگیری این کشور با عربستان سعودی به نظر می‌رسد.

حذف حساب کاربری الجزیره از شبکه اجتماعی اسنپ چت

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، اسنپ علت این کار را تبعیت از قوانین محلی کشورهایی عنوان کرده که در آنها فعالیت عملیاتی دارد. این حذف تنها مربوط به کشور عربستان سعودی است تا محتوای رسانه های قطری در این کشور در دسترس نباشند.

در ژوئن گذشته عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند و یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم کردند. دو مورد از تقاضاهای این چهار کشور تعطیلی تلویزیون الجزیره و کاهش روابط با ایران بود. قطر این اتهامات را رد کرده و می گوید هدف از این اقدامات تضعیف حاکمیت ملی این کشور است.

مقامات سیاسی عربستان سعودی از چندی قبل به اسنپ اعلام کرده بودند که کانال Discover Publisher در اسنپ چت متعلق به شبکه الجزیره قوانین محلی عربستان سعودی را نقض می‌کند. مقامات سعودی در ماه های اخیر تلاش های مختلفی به عمل آورده اند که فعالیت رسانه های قطری در فضای مجازی را محدود یا مسدود کنند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول