اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان:

بیشترین تخلف لوازم التحریر به گران‌فروشی اختصاص دارد/ نظارت ویژه بازرسان تا سوم مهر ماه

رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: عمده تخلفات ثبت شده توسط بازرسان اصناف به گران‌فروشی ارتباط داشته و خوشبختانه موارد قاچاق در بازار لوازم‌التحریر قابل توجه نیست.

بیشترین تخلف لوازم التحریر به گران‌فروشی اختصاص دارد/ نظارت ویژه بازرسان تا سوم مهر ماه

جواد محمدی فشارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با طرح نظارت بر بازار لوازم‌التحریر، اظهار کرد: طرح ویژه نظارت بر بازار لوازم‌التحریر از دوم شهریور ماه آغاز شده و تا سوم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در این طرح، قیمت، کیفیت و اصالت محصولاتی نظیر کیف، کفش، پوشاک و لوازم‌التحریر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود تخلفی از سوی فروشندگان، با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس بخش نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان اصفهان تصریح کرد: در مدت زمان مذکور، نوبت بازرسی‌ها از دو شیفت به سه شیفت افزایش یافته و حتی در روزهای تعطیل نیز این بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: در بخش لوازم‌التحریر و در کالاهایی نظیر مداد، پاک‌کن، خودکار، تراش و محصولات شبیه آن، هیچ مشکلی در تولید داخلی این محصولات وجود ندارد و تنها قطعه‌ای که در داخل امکان تولید آن نیست؛ توپی سر خودکار است.

وی اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخل، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و حتی بازرسان اتاق اصناف نیز از خودکارهای ایرانی در بازرسی‌های خود استفاده می‌کنند.

رئیس بخش نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان اصفهان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر دو کارگاه بزرگ تولید دفتر در اصفهان و 9 کارگاه بزرگ در کشور وجود دارد و تعداد کارگاه‌های کوچک تولید دفتر نیز به 150 عدد می‌رسد.

محمدی همچنین یادآور شد: عمده تخلفات ثبت شده توسط بازرسان اصناف به گران‌فروشی ارتباط داشته و خوشبختانه موارد قاچاق در بازار لوازم‌التحریر قابل توجه نیست.

وی در رابطه با نحوه شناسایی گران‌فروشان نیز اذعان کرد: میزان سود خرده‌فروشان و عمده‌فروشان مشخص است و با بررسی فاکتورهای خرید فروشندگان می‌توان میزان گران‌فروشی را محاسبه کرد.

رئیس بخش نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به آغاز دهه محرم و افزایش تقاضا در برخی اقلام مصرفی، اعلام داشت: در ماه محرم، کلیت بازار به دلیل رکود سنتی بازارها، کاهش فعالیت‌های تجاری و تغییر کوتاه مدت الگوی مصرف جامعه، دچار رکود می‌شود.

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: اما در برخی بازارها نظیر گوشت، برنج، حبوبات، روغن و همین‌طور خدماتی نظیر طبخ غذا، تقاضا به سرعت افزایش می‌یابد و بر همین اساس، نظارت‌ها بر این اصناف خاص در محرم افزایش می‌یابد تا شاهد اجحاف در حق هیأت‌های مذهبی و مردم نباشیم.

انتهای پیام/63062/ع30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول