اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

فرمانده انتظامی زرندیه:

3 سکه تاريخي با قدمت دو هزار ساله در زرندیه كشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه گفت: سه قطعه سكه قديمي با قدمت دو هزارساله به همراه دو كتيبه سنگي با خطوط ميخي تقلبي در عمليات دستگيري يك كلاهبردار سابقه‌دار در زرنديه كشف شد.

3 سکه تاريخي با قدمت دو هزار ساله در زرندیه كشف شد

 محمدرضا روشندل در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در شهرستان زرندیه در زمینه خریدوفروش و نگهداری اشیاء عتیقه بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد موردنظر که از کلاه‌برداران سابقه‌دار بود، پس از شناسایی، تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار گرفت و هنگامی‌که در حال فروش سه قطعه سکه تاریخی به شهروندان بود، طی عملیاتی از سوی مأموران پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و در بازرسی از منزل فرد موردنظر نیز تعداد دوتخته سنگ تقلبی که نقش‌های کتیبه‌ای و خط میخی در پیکره آنها مشهود بود و به‌صورت پنهانی نگهداری می‌شد، کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به این‌که برابر با نظر کارشناسان میراث فرهنگی، سه قطعه سکه کشف‌شده دارای ارزش تاریخی و فرهنگی با قدمت 2 هزارساله است یادآور شد:‌کارشناسان میراث فرهنگی در ادامه تحقیقات میدانی خود بر روی تخت سنگ‌های مکشوفه، این اشیاء کشف‌شده را فاقد ارزش تاریخی، تقلبی و ابزاری برای سوءاستفاده و کلاه‌برداری از افراد ساده‌لوح بیان داشتند.

  روشن‌دل با تقدیر از مشارکت فراگیر شهروندان در طرح‌های مختلف پلیسی افزود: پس از تحویل اشیاء مکشوفه به سازمان میراث فرهنگی، متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام/87015

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول