اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیر کل دادگستری استان اصفهان:

تنها 40 درصد پست‌های اداری دادگستری اصفهان دارای کارمند است

مدیر کل دادگستری استان اصفهان گفت: تنها 40 درصد از پست‌های اداری دادگستری استان اصفهان دارای کارمند هستند و 60 درصد این پست‌ها خالی است.

تنها 40 درصد پست‌های اداری دادگستری اصفهان دارای کارمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، احمد خسروی‌وفا پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان نجف‌آباد، شهدا را تثبیت‌کنندگان پایه‌های انقلاب برشمرد و اظهار کرد: این انقلاب و به دنبال آن دفاع مقدس، ادامه راه اباعبدالله(ع) و نهضت عاشورا است که برای اصلاح دین جدش خروج کرد و امروز به برکت خون شهیدان و تیزبینی‌های امام راحل، دستگاه قضا محکم و استوار بر مدار اسلام حرکت می‌کند.

وی مظلوم‌ترین و پرکارترین قشر جامعه را دستگاه قضا بیان کرد و افزود: با توجه به حجم ورودی‌ها و کمبود نیروی انسانی باید قشر حاضر در دستگاه قضا را مظلوم‌ترین و پرکارترین قشر نامید که گاهی به علت کمبود فضا، 2 دادیار در یک اتاق به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند و با وجود تمام این مشکلات، پشتکار جهادی در تمام ابعاد دستگاه قضا مشهود است.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان با بیان برخی استانداردهای دستگاه‌های قضایی با ایران بیان داشت: طبق برخی استانداردها باید هم‌اکنون در دادگستری استان اصفهان، بالغ‌ بر هزار و 150 قاضی وجود داشته باشد که تنها 40 درصد از آنان مشغول کار هستند، یعنی حدود 600 قاضی در دستگاه قضایی استان اصفهان فعالیت می‌کنند در حالی که باید 4 هزار و 500 نفر کارمند وجود داشته باشد؛ تنها 40 درصد از پست‌های اداری دادگستری استان اصفهان دارای کارمند هستند و 60 درصد این پست‌ها خالی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این تعداد کارمند گواه این نکته است که باید هر 40 کارمند به غیر از وظیفه خود، فعالیت 60 کارمند دیگر را نیز انجام دهند به علاوه طبق استانداردها هر قاضی باید در طول روز 6 پرونده را رسیدگی کند که 3 برابر استانداردهای تعریف شده هستیم و همچنین در مقابل هر 100 هزار جمعیت باید 18 قاضی وجود داشته باشد که هم‌اکنون در استان اصفهان این رقم 10 تا 11 نفر است.

در ادامه این مراسم با تقدیر از زحمات 8 ساله سیروس افضلی که به عنوان رئیس دادگستری کاشان منصوب شده، حجت‌الاسلام حسین حسینی به عنوان رئیس دادگستری نجف‌آباد معرفی شد.

حجت‌الاسلام حسین حسینی رئیس جدید دادگستری نجف‌آباد در پایان این مراسم و بعد از تکریم و معارفه، تصریح کرد: دستگاه قضا مجری تحقق عدالت قضایی در کشور است و این زمانی محقق می‌شود که تمام ارگان‌ها و مسؤولان در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به نحو احسن در جامعه اجرا شود.

وی در ادامه بیان داشت: دستگاه قضا در دوران فعلی تبدیل به سرریز زخم‌های سایر دستگاه‌ها شده است و باید تعاملات سازنده و ضابطه‌مند بیشتر شود و از تمام نهادها به‌ خصوص ائمه جمعه و جماعات تقاضا داریم که در جهت صلح و سازش در بیشترین ورودی پرونده‌های دادگستری این نهاد را بیش از پیش یاری کنند.

انتهای پیام/63091/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول