اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی:

امر به‌ معروف و نهی از منکر را با اجبار نمی‌توان در جامعه جاری و ساری کرد / ابراز نگرانی از وجود فساد در برخی دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تا زمانی که امربه‌معروف و نهی از منکر به فرهنگ و نگرش و خواسته عمومی مردم تبدیل نشود محقق نمی‌شود، گفت: قطعاً امربه‌معروف و نهی از منکر مثل نماز و روزه بوده و با اجبار نمی‌توان در جامعه جاری و ساری کرد بلکه وقتی به‌عنوان یک فریضه مطرح شود و همه این را قبول کنند قطعاً می‌توان محقق کرد.

 امر به‌ معروف و نهی از منکر را با اجبار نمی‌توان در جامعه جاری و ساری کرد / ابراز نگرانی از وجود فساد در برخی دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید شبستری ظهر امروز در نشست ستاد امربه‌ معروف و نهی از منکر استان آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه فلسفه قیام عاشورا حقیقتاً با مسائل امربه‌معروف و نهی از منکر مرتبط بوده اظهار داشت: مطمئناً همه متفق‌القول هستیم که مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر تنها به مسئله حجاب ختم نمی‌شود، اینکه بتوانیم مصادیق معروف و منکر در جامعه امروزی را مشخص کنیم کاری بزرگ بوده و از این طریق می‌توانیم کارهای بزرگ‌تری انجام بدهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر فعال بوده اما تنها با تصویب مصوبه کاری پیش نمی رود و تا زمانی که امربه‌معروف و نهی از منکر به فرهنگ و نگرش و خواسته عمومی مردم تبدیل نشود محقق نمی‌شود.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: تا زمانی که بنشینیم و فقط مصوبه صادر کنیم و به‌اجبار بگوییم این کار را بکنید کاری پیش نمی‌رود، قطعاً امر به‌ معروف و نهی از منکر مثل نماز و روزه بوده و با اجبار نمی‌توان در جامعه جاری و ساری کرد بلکه وقتی به‌عنوان یک فریضه مطرح شود و همه این را قبول کنند قطعاً می‌توان محقق کرد.

وی ادامه داد: در معاونت‌های مختلف کاری‌هایی انجام‌ شده اما اعتقاد داریم این ساختار و دستورالعمل‌هایی که نوشته می‌شود از تهران ارائه می‌شود اصلاً با خواسته‌ها و وضعیت جامعه تناسب ندارد، اگر می‌خواهیم محقق شود باید خودمان کارهای اثرگذاری در تغییر نگرش و فرهنگ مردم انجام دهیم.

شبستری بیان کرد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که تماماً دشمنان انقلاب برای چندین سال بعد برای ذائقه و نگرش مردم برنامه‌ریزی کرده‌اند، در مقابل این مسائل ما موظف هستیم برنامه‌ریزی کرده و مقابله کنیم و در این راه باید از افراد اندیشمند معتقد بهره‌مند شویم در این شرایط یقیناً می‌توانیم بخشی از مشکلاتی که جامعه با آن روبه‌رو هستند را نگذاریم اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: امروز کودکان ما به خاطر وجود گیرنده‌های ماهواره در خانه‌ها عوض یادگرفتن ترکی معمولی خودمان ترکی استانبولی حرف می‌زنند و این نشان‌دهنده اوج فشار و مسائل فرهنگی است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین با توجه به بحث دسترسی آزاد به اطلاعات، همه می‌توانند در فضای مجازی فعالیت کنند و فیلتر کردن جوابگو نیست تا زمانی که طریقه استفاده و نوع نگرش را ارائه نداده‌ایم و تعهدی را ایجاد نکرده‌ایم تنها با مسائل فیزیکی موفق نخواهیم بود باید در کنار این مسئله از داخل و درون بر روی جوانان و نسل‌های آینده کارکنیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث تکریم ارباب‌رجوع به‌عنوان مسئله نهی از منکر و امربه‌معروف در ادارات، بیان کرد: اینکه وقتی یک فردی پاسخ مناسبی از ادارات دریافت نمی‌کند خود یک منکر است و تنها نباید به بحث حجاب اکتفا کنیم، باید در ادارات این مسئله را به‌عنوان معروف تبلیغ کنیم که مشکل مردم را حل کنیم و برخورد شایسته‌ای به معنی واقعی با ارباب‌رجوع شود که البته امروز با این مسئله فاصله‌داریم.

شبستری اضافه کرد: فسادی که امروز در برخی دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی علی‌الخصوص شهرداری‌ها وجود دارد مشخصاً یک منکر بوده و باید از آن پیشگیری شود، مردم از چنین مسائلی ناراضی هستند باید با فساد مبارزه کنیم تا مردم نیز راضی باشند.

انتهای پیام/60025

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول