اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

معاون استاندار مازندران خبر داد

کاهش نرخ طلاق در 6 ماهه نخست امسال در مازندران

معاون استاندار مازندران از کاهش نرخ طلاق در این استان خبرداد و گفت: نرخ طلاق در 6 ماهه نخست امسال از متوسط 3/2 به 1/9 کاهش یافت و رشد طلاق در بیشتر شهرها متوقف شد.

کاهش نرخ طلاق در 6 ماهه نخست امسال در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علیرضا یونسی عصر امروز در جلسه کارگروه  امور اجتماعی و فرهنگی که با عنوان بررسی سازوکارهای کاهش طلاق در استان مازندران که با حضور تعدادی از مدیران کل استانی و مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای کاهش طلاق باید مساجد به عنوان پایگاه تعیین و هر مسجد با حضور امام جماعت، هیأت امنا و پایگاه بسیج یک محدوده جغرافیایی را زیر پوشش قرار داده و با نشست و ریش سفیدی،  پادرمیانی بین خانواده‌ها صلح و سازش ایجاد کرد.

وی افزود: نیاز است برای گروه‌های هفت نفره کاهش آسیب‌های طلاق، گروه‌های پشتیبان هم تعیین تا با رصد میدانی محله خود آسیب‌ها را شناسایی وبه کارگروه اطلاع‌رسانی شود تا اقدامات مناسب بازدارنده انجام پذیرد.

معاون سیاسی استاندار مازندران، تصریح کرد: نحوه ارتباط‌گیری و رفتار با این افراد، با حفظ آبرو و بدون سر و صدا انجام  شود و مشکلات با مشارکت خیران و بستگان رفع شود.

این مسؤول بیان کرد: در مازندران و شهرستان نور، خانوارها و محله و افراد فامیل که طلاق در آن خانواده طی سالیان سال انجام نگرفت نیز شناسایی و از تجربیات آنان استفاده شود.

یونسی افزود: یکی از علت‌های طلاق، کوری در انتخاب و انتخاب‌های احساسی و خیابانی، تلفنی و تلگرامی است که در ادامه زندگی نیز برخورد احساسی دارند و منجر به طلاق می‌شود بنابراین باید برای آگاهی عمومی آموزش لازم انجام گیرد و تبیین شود که ازدواج‌های با عشق و علاقه پوچ خیابانی منجر به طلاق می‌شود و افکار عمومی باید آن را پذیرفته و تبیین کند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های هدفمند، اثرگذار و پرهیز از نکات غیرضروری و استفاده از نظرات امام جمعه، روسای دانشگاه‌ها و صاحب نظران در این امر ضروری است.

معاون استاندار مازندران، اضافه کرد: اطلاعات طلاق‌هایی که از شهرستان‌های دیگر در این شهرستان ثبت می‌شوند به همان شهرستان انتقال داده شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه از سال 95 در استان مازندران نرخ طلاق از متوسط نرخ کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: امسال نرخ طلاق از متوسط 3/2 به 1/9 رسید و رشد طلاق متوقف شد و در بیشتر شهرستان‌ها هم طلاق کاهش پیدا کرد.

یونسی گفت: طرح روستای نمونه در استان در حال اجرا است و روستاهایی که بدون طلاق، اعتیاد و بیکار باشد، در تخصیص بودجه و امکانات اولویت‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا رقابت صورت گیرد.

انتهای پیام/86023/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول