اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گنبدکاووس خبر داد

انهدام 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در گنبدکاووس/ افزایش 45 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از انهدام 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و افزایش 45 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

انهدام 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در گنبدکاووس/ افزایش 45 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمود علیفر عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس که با حضور مدیران و مسوولان در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان(ع)، اظهار کرد: امیدواریم در ماه محرم و صفر زمینه تغییرات اجتماعی و فرهنگی مثبت در سطح جامعه پدید آمده و با توجه به رشد معنویات و نگاه بازدارنده، شاهد وقوع کمتر جرم و تخلفات در سطح شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای وظایف ذاتی خود در مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوب و همه جانبه‌ای را انجام داده است، افزود: شهادت صدها تن از پرسنل خدوم و مخلص نیروی انتظامی در سراسر کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ گواه صادقی بر این مدعاست.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه علاوه بر اقدامات پلیسی و عملیاتی نیروی انتظامی گنبدکاووس در مبارزه با مواد مخدر اقدامات فرهنگی و اجتماعی بسیاری نیز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همکاران ما کلاس‌های بسیاری را با عنوان کلاس آگاه‌سازی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز و اماکن عمومی برگزار کرده‌اند که به این کلاس‌ها باید برپایی نمایشگاه‌های مختلف آشنایی با عواقب سوء و مخرب مواد مخدر را نیز اضافه کرد.

علیفر با اشاره به عزم جدی برای کاهش وقوع جرم در گنبدکاووس تصریح کرد: از زمان حضور خود در شهرستان گنبدکاووس به عنوان فرمانده انتظامی تلاش کرده‌ام با افزایش طرح‌های مقابله با مواد مخدر و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کنار کنترل محورهای مواصلاتی ضریب امنیت را در سطح شهرستان افزایش دهیم.

وی در تشریح عملکرد 6 ماهه نیروی انتظامی گنبدکاووس، ادامه داد: در روزهای اخیر دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در شهرستان متلاشی شدند که به انضمام سایر باندهای متلاشی شده از ابتدای سال تعداد باندهای کشف و متلاشی شده توسط پلیس در 6 ماهه نخست امسال به عدد 9 باند رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه انواع کشفیات مواد مخدر در شهرستان گنبدکاووس در 6 ماهه نخست امسال بالغ بر 45 درصد رشد داشته است، گفت: میزان کل کشفیات در این مدت از مرز 103 کیلوگرم گذشته که در سال‌های اخیر کم سابقه است.

علیفر از دستگیری 857 نفر در حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر در همین مدت خبر داد و اضافه کرد: این آمار در ماهه نخست  سال گذشته تعداد 704 نفر بوده است که با رشد 22 درصدی در سال جاری مواجه شده است.

وی با اعلام اینکه دستگیری‌های 6 ماهه نخست ماموران انتظامی گنبدکاووس در حوزه خرده فروشی مواد مخدر 487 نفر و در حوزه معتادین متجاهر 370 نفر بوده‌اند، تاکید کرد: این آمار در سال گذشته به ترتیب 392 و 312 نفر بوده است که با رشد 24 و 19 درصدی در 6 ماهه نخست سال جاری رو به رو شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه در دو فصل ابتدایی سال 1396 در حوزه اجرای طرح‌های امنیت‌افزا از جمله طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی 66 طرح اجرایی شده است، گفت: این آمار در دو فصل ابتدایی سال 1395 تعداد 58 طرح بوده است که رشدی معادل 14 درصد داشته است.

علیفر با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس عزم خود را برای ریشه‌کن کردن جرائم مربوط به مواد مخدر جزم کرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال در این مسیر ما را یاری کند تا بتوانیم خدمتی ماندگار به مردم عزیز شهرستان گنبدکاووس در این حوزه داشته باشیم.

گفتنی است عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس که در این نشست از اقدامات پرحجم و اثرگذار نیروی انتظامی این شهرستان در برخورد با پدیده شوم مواد مخدر تقدیر کرده بود، در انتهای نشست نیز از ایجاد تحول در عملکرد و عملیات‌های نیروی انتظامی در سطح شهرستان و افزایش حضور پرسنل نیروی انتظامی در صحنه‌های نیازمندی مردم با ورود محمود علیفر فرمانده جدید این نیرو در گنبدکاووس به طور خاص تقدیر کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول