اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری بیست و هفتمین همایش سنگرسازان بی‌سنگر در کرمان

همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و به همت سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، بیست و هفتمین همایش سنگرسازان بی‌سنگر، یادواره شهدای تیپ مهندسی رزمی خیبر برگزار شد.

برگزاری بیست و هفتمین همایش سنگرسازان بی‌سنگر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و به همت سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، پیش از ظهر امروز بیست و هفتمین همایش سنگرسازان بی‌سنگر، یادواره شهدای تیپ مهندسی رزمی خیبر در محل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

عباس سعیدی رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: در آخرین روز از شهریور ماه 59 صدام‌حسین با پشتوانه کشورهای شرق و غرب به ایران حمله و انقلاب نوپای ایران را درگیر جنگی تمام‌عیار کرد همه قشرهای ایران به همراه مسؤولان نظام اسلامی به انسجام رسیدند، در مقابل آن‌ها ایستاده، سرافرازانه جنگیدند و از تمامیت ارضی خود دفاع کردند.

سعیدی نتایج این دفاع را امنیت کشور ایران برشمرد و ابراز داشت: اگر امروز در آرامش، رفاه و امنیت هستیم مدیون و مرهون خون کسانی هستیم که دلاورانه برای امنیت کشور جنگیدند و دشمن را در مقاصد خود ناکام گذاشتند.

وی از لزوم انتقال فرهنگ دفاع به نسل‌های بعد گفت و اظهار کرد: باید فرهنگ دفاع را از رزمندگان جنگ و شهدا دفاع مقدس بگیریم و آن را به نسل‌های بعد منتقل کنیم، آن‌ها شجاعانه در مقابل دشمن ایستادند و یک وجب از خاک کشور را دست ندادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان گفت: سنگرسازان بی‌سنگر در کنار سپاه و ارتش قرار گرفتند و در زمینه ساخت سنگر بسیار موفق عمل کردند.

حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمان نیز در این مراسم به روزهای جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: ما در طول هشت سال دفاع مقدس، با 30 کشور جهان که با  همه تجهیزات خود در مقابل ما ایستاد، جنگیدیم و با الگو گرفتن از عاشورا و فرهنگ آن، پیروز شدیم.

وی گفت: تاریخ جمله‌ای را همواره به ما یادآوری می‌کرد که امام حسین (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است، ما در طول جنگ و دفاع مقدس این حدیث را به چشم دیدیم و آن را درک کردیم، رزمندگان ما با نام اهل بیت و با کمک گرفتن از آن‌ها عملیات‌ها را آغاز می‌کردند و به لطف خدا پیروز می‌شدند.

ایمانی‌تبار از برنامه‌ریزی دشمن برای تضعیف روحیه ایمانی ملت ایران گفت و ابراز داشت: امروز دشمن و عوامل آن با همه توان خود برای تضعیف محرم و عاشورا در کشور ما به میدان آمده‌اند و همه تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

وی افزود: این قدرت عاشورا‌ست به هر کس که در آن قرار می‌گیرد عزت می‌بخشد، نتیجه آن را هم  دیدیم، شهید حججی برای امام حسین (ع) رفت و در این کشتی قرار گرفت و عزتمند شد و ما هم برای سربلندی ایران اسلامی از چراغ هدایت فاصله نگیریم و در این کشتی بمانیم.

ایمانی‌تبار به شهدای جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی در کشتی نجات قرار گرفت و در جبهه اقدامات خارق‌العاده‌ای را انجام داد، امام خمینی (ره) جهاد را در کنار سپاه و ارتش قرار دادند و فرموده‌اند، نقش جهاد سازندگی کمتر نبوده و نیست. 

انتهای پیام/3388/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول