اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کارشناس سیاسی قرقیزستان مطرح کرد

احتمال ائتلاف «ساریف» با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان

کارشناس سیاسی قرقیز با اشاره به چندین اتحاد بین کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری احتمال ائتلاف‌های جدید بین نامزدها از جمله ائتلاف «ساریف» با دیگر کاندیدها وجود دارد.

احتمال ائتلاف «ساریف» با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در حال حاضر تبلیغات انتخاباتی در قرقیزستان به طور داغ و پویا در حال انجام هستند. کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری سعی دارند به هر نحوی وارد افکار عمومی مردم شوند و اعتماد آن‌ها را جلب کنند.

در این میان «باکیت تارابایف»، رهبر حزب «آنوگو پراگرس» و «قمچی‌بیک تاشی‌اف» رهبران اپوزسیونی معروف دولت که هر کدام از آن‌ها کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری هستند اعلام کردند که از نامزدهای دیگر ریاست جمهوری حمایت می‌کنند. بدین ترتیب تارابایف از «عمربیک بابان اف» نخست وزیر اسبق و یکی از کاندیدهای مطرح و پیشرو رقابت‌های انتخاباتی حمایت می‌کند و تاشی‌اف اعلام کرد که از «سارانبای جین بیک اف»، عضو حزب حاکم «سوسیال دموکرات» و نخست وزیر سابق حمایت می‌کند.

«دنیس برداکاف»، کارشناس قرقیز در مسائل سیاسی با اشاره به دلایل احتمال چنین تصمیماتی، اظهار داشت: فکر می‌کنم که هر دو از کاندیدهای که از بابان اف و جین بیک اف حمایت کردند، می‌خواهند وارد تیم رئیس جمهور آینده شوند.

وی ادامه داد: حضور در کابینه آینده دولت قرقیزستان برای این افراد بسیار مهم است در نتیجه برخی با بابان اف و برخی دیگر با رقیب این کاندیدها یعنی جن بیک اف در یک ائتلاف قرار گرفته اند.

کارشناس قرقیز با اشاره به این که جن بیک اف و تارابایف از مناطق جنوب قرقیزستان هستند، تأکید داشت: معلوم است که جن بیک اف از حمایت پررنگ شهروندان جنوب  قرقیزستان برخودار خواهد بود و در این زمینه تارابایف که حامی بابان اف است نمی‌تواند رقیبی برای این نامزد ریاست جمهوری در جنوب این کشور باشد.

برداکاف با اشاره به این‌که نباید انتظار ائتلاف‌سازی غیر منتظره بود، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فقط نامزدهای کلیدی ماندند. بعضی از آنان نامزدی خود را فقط به خاطر این‌که رقیب وی آراء ضروری را در منطقه‌ای کسب نکند، مطرح کردند.

وی ادامه داد: من مطمئن هستم که «تمیر ساریف» یکی از کاندیدهای با تجربه هم با بابان اف و هم با جین بیک اف مذاکراتی داشته است. ساریف جاه‌طلبی‌های خاصی دارد و به خاطر همین می‌تواند با آن‌ها به توافق رسد و زمانی که وی به نتیجه واقعی و احتمال دست یابی به آرای کافی را از تیم خود نبیند بدون شک با یکی از رقبای خود وارد مذاکره خواهد شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول