اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

امام جمعه ساری:

قیام و نام امام حسین(ع) روز به روز جهانی‌تر می‌شود/بارزانی دست‌نشانده آمریکا است

امام جمعه ساری گفت: قیام و نام امام حسین(ع) روز به روز گسترش پیدا می‌کند و جهانی‌تر می‌شود.

قیام و نام امام حسین(ع) روز به روز جهانی‌تر می‌شود/بارزانی دست‌نشانده آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان اظهار کرد: مسئله مهم در واقعه عاشورا مسئله جاودانگی، بقا و استمرار عاشوراست.

وی با بیان اینکه قیام‌ها، انقلاب‌ها و نهضت‌ها در یک زمانی گل می‌کردند افزود: آنها بعد از مدتی به تاریخ پیوستند و خبری از آنها نیست و در لابه‌لای تاریخ ماندند.

امام جمعه ساری ادامه داد: قیام و نام امام حسین(ع) روز به روز گسترش پیدا می‌کند و جهانی‌تر می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در بین مردم مسلمان و غیر مسلمان مورد احترام است بیان کرد: دلیل احترام به امام این بوده که این امری الهی، خدایی است و انسان‌های خاص و خالصی بودند که تمام وجودشان خدا بود.

طبرسی یاد آور شد: امام حسین(ع) و یارانش ایستادگی کردند و این قیام و نهضت را به پا کردند.

وی با بیان اینکه تکرار واقعه عاشورا یکی از عوامل مانایی عاشورا است تصریح کرد: علما، بزرگان، فقها و مومنان دست به دست هم دادند تا این نهضت تا به امروز و تا بعدا هم حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می‌خواهد ما عاشورایی و اهل تقوا باشیم، کلاس حسینی کلاسی است که انسان‌هایی متقی و پاک تربیت می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه قیام کنندگان آمدند تا تغییر رویه بدهند بیان کرد: عاشورا برخورد امام حسین(ع) با حاکم بود و نمی‌خواست مردم را موعظه کند.

طبرسی اظهار کرد: امام حسین(ع) می خواست به آیندگان بفهماند که اگر حاکمی فاسد آمد که بر شما حکومت کند شما با آن برخورد کنید.

وی به بزرگی و عظمت عاشورا اشاره کرد و گفت: ترامپ، یزید مجسم و بدتر از آن است و شهید حججی به دهان استکبار زد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه ترامپ در دنیا ظلم می‌کند و هر کجا جنایت است آمریکا شریک است بیان کرد: امروز یزیدی به نام ترامپ و رژیم صهیونیستی و سرباز فداکاری در اردوگاه حسین(ع) به نام حججی را داریم.

این مسؤول با اشاره به تشییع پیکر باشکوه شهید حججی در کشور ادامه داد: روح حسینی در ایران زنده است، آنها خیال می‌کنند با کشتن فرزندان ما می‌توانند روح حسینی را با فضای مجازی و شبکه‌های آنچنانی ابتذال از بین ببرند اما این روحیه حسین(ع) است.

طبرسی با اشاره به بحث اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد: وقتی دیدند داعش در حال سقوط است بحث اقلیم کردستان را پیش آوردند و بارزانی دست نشانده آمریکا و پرچم رژیم صهیونیستی را در آنجا اهتزار درآورد و می‌خواهند در مرز عراق، سوریه، ترکیه و ایران شورش و آشوب ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه البته کردهای ما بیدارند و زیر بار این مسائل نمی‌روند افزود: ایران یکپارچه ایران است و مسلمان و شیعیان با هم برادرند و با این تحریک‌ها تحریک نمی‌شوند.

امام جمعه ساری در ادامه با اشاره به اینکه باید عزاداری را باید در یک تقدس خاصی برگزار کنیم، گفت: طبل، دهل و سنج علامت نباشد، باید عزاداری کنیم محزون باشیم اما شرعی، خداپسندانه، حسینی و ائمه پسند باشد.

انتهای پیام/86041/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول