اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

خوابگاه‎های دانشگاه علوم پزشکی گلستان استاندارد نیست/ سالانه یک میلیارد تومان برای بهسازی خوابگاه‎های دانشجویی هزینه می‎شود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از وجود پنج خوابگاه فعال خبر داد و گفت: در حال حاضر 2 هزار و 700 دانشجو داریم، جمعیت دانشجویان خوابگاهی یک‌هزار نفر است، این خوابگاه‎ها استاندارد لازم را ندارند.

خوابگاه‎های دانشگاه علوم پزشکی گلستان استاندارد نیست/ سالانه یک میلیارد تومان برای بهسازی خوابگاه‎های دانشجویی هزینه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا احمدی عصر امروز در در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: پنج خوابگاه فعال داریم که سه خوابگاه در اختیار خواهران و دو خوابگاه در اختیار برادران است، جمعیت دانشجویان خوابگاهی یک‌هزار نفر است، این خوابگاه‎ها استاندارد لازم را ندارند.  

وی خوابگاه‎های سوئیتی را جزو خوابگاه استاندارد عنوان و تصریح کرد: تمامی خوابگاه‎ها باید به صورت سوئیت باشند اما این شرایط فعلا وجود ندارد.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: یکی از خوابگاه‎های خواهران وقفی و دو خوابگاه ملکی است که حدود 50 نفر در این خوابگاه‎ها مستقر هستند، ظرفیت این خوابگاه‎ها 25 نفر است اما گاهی تعداد دانشجویان خوابگاهی به 50 الی 60 نفر هم می‎رسد.

احمدی؛ خوابگاه شهید علم‎الهدی در مجموعه فلسفی دانشگاه علوم پزشکی استان را جزو تنها خوابگاه استاندارد عنوان کرد و گفت: هر سال برای بهسازی پنج خوابگاه دانشجویی به طور متوسط 500 میلیون الی یک میلیارد تومان هزینه می‎شود.

وی با بیان اینکه بهینه‎سازی تخت‎های دانشجویی جزو اولویت‎های دانشگاه است، ابراز کرد: برای جلوگیری از ورود حشرات موزی تمام تخت‎های چوبی را جمع‎اوری و تخت‎های فلزی را جایگزین کردیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تعویض تمام تشک‎های خوابگاه‎های دانشجویی را در برنامه داریم که ابتدا این کار را از خوابگاه شهید علم‎الهدی شروع کردیم، در دو بلوک خواهران نیز این کار انجام شده است.

احمدی با بیان اینکه برای تعویض موکت‎ها 200 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: تا پایان سال تخت‎های خوابگاه دانشجویی بهسازی و موکت‎ها تعویض می‎شوند، موکت‎های جمع‎آوری شده سوزانده می‎شوند چراکه از نظر بهداشتی منشأ آلودگی هستند.

وی از بهسازی عمرانی تمامی خوابگاه‎های دانشجویی در مدت دو سال آینده خبر داد و افزود: عمده فعالیت‎های این معاونت در دو حوزه فرهنگی و دانشجویی است و خدمات رفاهی، ورزشی و مشاوره نیز به جامعه هدف ارائه می‎شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه جمعیت دانشجویی این دانشگاه در حال حاضر 2 هزار و 700 نفر است، اظهار کرد: این دانشجویان در مقاطع مختلف در دانشگاه عمومی و تخصصی تحصیل می‎کنند.

احمدی؛ کارنامه فرهنگی این دانشگاه در چهار سال دولت تدبیر و امید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال 1393 از نظر مشارکت دانشجویان در حوزه‎های فرهنگی رتبه پنجم کشور را به دست آوردیم که این جایگاه در سال 1394 به رتبه چهارم کشور و در سال 1395 به رتبه سوم کشور ارتقاء پیدا کرد.

به گفته وی؛ دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در بین 40 دانشگاه و دانشکده پزشکی از نظر مشارکت رتبه خوبی داشته است و جزو 10 دانشگاه برتر کشور شناخته می‎شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: امسال نیز وضعیت دانشگاه از نظر فرهنگی مطلوب است و رشد جهشی در حوزه قرآن و عترت را داشتیم به طوری که از رتبه 30 به رتبه هفتم کشور دست یافتیم.

احمدی با اشاره به اینکه امسال در جشنواره فرهنگی کشور رتبه یازدهم را در سطح کشور به دست آوردیم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در زمینه فعالیت نشریات رتبه خوبی دارد، 20 نشریه در این دانشگاه فعالیت دارند.

وی از فعالیت 13 کانون و دو تشکل دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: 13 انجمن و پنج خوابگاه فعال در این دانشگاه داریم.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول