اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز اعلام کرد

اجرای توافق پاریس در تردید/مصرف گاز تا سال 2018 افزایش می‌یابد

دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اشاره به افزایش مصرف گاز تا سال 2018 گفت: اجرای توافق پاریس دچار تردیدهایی شده به طوری که چین و اروپا در عمل برای این توافق پیشتاز هستند، اما آمریکا می‌خواهد از این توافق خارج شود.

اجرای توافق پاریس در تردید/مصرف گاز تا سال 2018 افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمدحسین عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مراسم افتتاحیه سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو با توجه به رقابت پذیری و سهولت دسترسی به گاز گفت: این سوخت پاک گزینه بهتری برای تحقق اهداف زیست محیطی یادشده در توافق کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس به شمار می‌آید.

وی افزود: به دلیل رقابت پذیری و سازگاری گاز با محیط زیست، تقاضا برای گاز طبیعی روند افزایشی دارد و برآورد شده تا در سال 2018، مصرف این حامل انرژی، 2.1 تا 3.2 درصد افزایش می‌یابد.

دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز  با بیان اینکه "عرضه گاز طبیعی نیز به موازات افزایش تقاضا رو به افزایش است"، گفت: افزایش عرضه در زمینه‌های تولید، انتقال با خط لوله  و تجارت گاز طبیعی مایع شده توسعه پیدا می کند.

وی ادامه داد: تا سال 2040، سهم گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیازهای انرژی جهان افزایش و سهم نفت و زغال سنگ نیز کاهش ‌خواهد یافت.

عادلی با بیان اینکه "اجرای توافق پاریس دچار تردیدهایی شده است؛ چین و اروپا در عمل برای این توافق پیشتاز هستند، اما آمریکا اعلام کرده است که از این توافق خارج می شود.

دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز تصریح کرد: گاز نسبت به انرژی‌های تجدید پذیر عرضه پایدارتر، ‌زیرساخت‌های بهتر و نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد و به همین دلیل نسبت به دیگر سوخت‌ها برتری قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: افزایش مصرف گاز یک راه حل جهانی برای کمک به محیط زیست است، اما استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بیشتر به اروپا محدود می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول