اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

در تور خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری مطرح شد

توسعه بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری نیازمند کمک خیرین

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن گفت: برای توسعه فضای فیزیکی بقاع متبرکه امام‌زادگان چهارمحال و بختیاری احتیاج به کمک‌های خیرین داریم.

توسعه بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری نیازمند کمک خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، تور خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، امروز با حضور خبرنگاران از رسانه‌های مختلف اعم از خبرگزاری‌ها و مطبوعات برگزار شد.

در این تور خبری که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری برگزار شد خبرنگاران از بقاع متبرکه امام‌زادگان علی بن احمد در روستای دهنو، امام‌زاده قطب‌الدین میرحیدر شاه نقنه و امام‌زاده حمزه‌علی بازدید کردند.

حجت‌الاسلام نصرالله سلیمانی در بازدید از بقعه متبرکه امام‌زاده علی بن احمد اظهار کرد: متأسفانه امام‌زادگان مظلوم هستند.

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند «فرزندان مرا تکریم کنید، خوبان آن‌ها را به خاطر خداوند و بدهای آن‌ها را به خاطر من»، افزود: اکثر امام‌زادگان به سبب زیارت حضرت امام رضا (ع) به ایران آمده‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان یعنی در حدود دو قرن از امام‌زادگان غفلت کردیم ولی طی 40 سال گذشته شرایط بهتر شده است، ادامه داد: مردم واقعاً از امام‌زادگان غافل هستند درحالی‌که ایشان کرامات بسیاری دارند.

سلیمانی با تأکید بر اینکه برای توسعه فضای فیزیکی بقاع متبرکه امام‌زادگان احتیاج به کمک‌های خیرین داریم، عنوان داشت: کل اعتبارات تملک دارایی شهرستان بروجن 160 میلیون تومان است که باید برای 111 مسجد، 57 حسینیه و 19 امام‌زاده این شهرستان هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آغاز طرح جامع بقعه امام‌زاده علی بن احمد در سال 89 برای توسعه فضای فیزیکی این امام‌زاده اقدامات زیادی انجام گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان سنگفرش صحن امام‌زاده با هزینه 120 میلیون تومان، 3 هزار و 500 متر آسفالت جاده دسترسی به امام‌زاده، چراغانی محوطه، ساخت گنبد با اعتبار 160 میلیون تومان، اجرای 3 هزار مترمربع صحن ‌سازی با 100 میلیون تومان هزینه و... اشاره کرد، در کل تاکنون 510 میلیون تومان برای بازسازی این امام‌زاده هزینه شده است که 60 درصد آن را خیرین تأمین کرده‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن بیان کرد: هیچ کدام از بقاع امام‌زادگان این شهرستان تکمیل نیستند و دلیل آن تکریم نکردن این بزرگواران است.

سلیمانی در ادامه گفت: موافقت‌های اولیه و اصلی برای احداث جاده دسترسی بقعه امام‌زاده علی بن احمد به مسیر شهرکرد به بروجن اخذ شده که به زودی اجرایی می‌شود اما مشکل اصلی این امام‌زاده پارکینگ است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با گرد و خاک 500 نهال جدید در محوطه اطراف بقعه امام‌زاده علی بن احمد کشت شده است، بیان داشت: 31 هزار متر زمین کشاورزی وقف این امام‌زاده شده است، در سال‌های گذشته که منطقه مشکل آب نداشت کشت صورت می‌گرفت و درآمد حاصل از آن صرف امام‌زاده می‌شد.

در ادامه این تور بازدید از بقعه متبرکه امام‌زاده قطب‌الدین میرحیدر شاه نقنه صورت گرفت، این امام‌زاده با 9 واسطه از نوادگان حضرت امام جعفر صادق (ع) است.

حجت‌الاسلام نصرالله سلیمانی طی این بازدید اظهار کرد: تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان در بقعه متبرکه امام‌زاده قطب‌الدین میرحیدر شاه نقنه هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد از رقم ذکر شده کمک‌های مردمی و 20 درصد کمک‌های سازمانی و دولتی هستند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن در ادامه بیان داشت: یک هزار و 200 متر زیربنای مسقف بقعه متبرکه امام‌زاده قطب‌الدین میرحیدر شاه نقنه است و سه مورد موقوفه دارد که از درآمدهای آن برای توسعه امام‌زاده استفاده می‌شود.

و در انتها حجت‌الاسلام نصرالله سلیمانی در بازدید از بقعه متبرکه امام‌زاده حمزه علی از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) اظهار کرد: برخی روزها در این مکان بیش از 40 هزار زائر حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه درآمد امام‌زاده حمزه علی در برخی روزهای خاص مثل غبارروبی مزار ایشان به بیش از 15 میلیون تومان نیز می‌رسد، افزود: تکریم امام‌زادگان لبیک گفتن به سخن پیامبر است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن با بیان اینکه بعد از قضیه تخریب محوطه بقعه متبرکه امام‌زاده حمزه علی و تدوین طرح جامع در سال 93 اقدامات زیادی برای توسعه و بهسازی آن صورت گرفته است، عنوان داشت: بتن‌ریزی در 3 هزار متر محوطه صحن امام‌زاده به ارتفاع 25 تا 36 متر، تعریض جاده دسترسی به امام‌زاده، ساخت دو پارکینگ که قابلیت ساماندهی هر تعداد ماشین را دارا هستند، توسعه فضای سبز، احداث دو برج نوری، دو برابر شدن سرویس‌های بهداشتی، ایجاد دو حسینیه با 800 میلیون تومان اعتبار در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع، گازرسانی و... ازجمله این اقدامات هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برای ادامه کار و توسعه محوطه نیاز به کمک مردم و خیرین داریم چراکه اعتبارات دولت و تملک دارایی کفاف نمی‌دهد، هم‌اکنون محوطه امام‌زاده 36 هکتار است که 20 هکتار از منابع طبیعی به آن اضافه می‌شود.

انتهای پیام/68020/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول