اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

به بهانه سخنان ضد ایرانی ترامپ

«داستان برده‌‌ها»؛ داستان هر روزه آمریکاست!

کتاب «داستان برده‌‌ها»؛ داستان هر روزه آمریکاست! برای آشنا شدن با جنایات علیه برده‌ها در اروپا و آمریکا کتاب «داستان برده‌ها» ترجمه و تالیف سعید سعادت را بخوانید که نشر کتاب جمکران منتشر کرده است.

«داستان برده‌‌ها»؛ داستان هر روزه آمریکاست!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، صحبت‌های چند روز قبل ترامپ را شنیدید؟ صحبت‌های دو سه سال قبل باراک اوباما را چطور؟ دنبال می‌کردید؟ راستی از جرج بوش پسر چه خبر؟ اگر نام هیچکدام را نشنیده‌اید، و اصلاً علاقه‌ای به رئیس‌جمهورهای آمریکا ندارید که تقریباً کسی علاقه‌ای به آن‌ها ندارد، بدانید آن‌ها هم به شما علاقه‌ای ندارند و از سر همین بی‌علاقه‌گی است که مدام در مورد شما فکر می‌کنند و نقشه می‌کشند و می‌خواهند سر به تنتان نباشد.

فرقی هم نمی کند که گاوچرانی چون جرج بوش باشد یا اتوکشیده‌ای چون کلینتون یا حقوق‌‌خوانده‌ای مثل آقای باراک. بگذریم که دیگر ترامپ شورش را در آورده و خود آمریکایی‌ها هم دماغشان را از او می‌گیرند.

بهتر است به جای این آدم‌ها که هر روز در حال تغییر و جابجایی هستند، خوی کدخدایی آمریکایی را بشناسید. همان روحیه و رفتاری که خیلی وقت پیش، برای یک مشت دلار، سیاه‌پوست‌های بیچاره را از سرزمین خودشان آواره کرد، بینشان جنگ درست کرد تا اسیرشان کند، دزدیدشان، شکنجه‌شان کرد و به زور از روی اقیانوس به سرزمین جدید منتقلشان کرد. چرا؟ چون این سرزمین جدید خالی از آدمیزاد بود؟ چون واقعا کلمبوس اینجا را کشف کرده بود؟

خیر دوستان من! سرزمین جدید محل زندگی حدود 25 نوع قبیله و نژاد بود. آمریکای جنوبی از بزرگترین تمدن‌ها بود که اسپانیایی‌ها کامل از روی زمین حذفشان کردند. انگار اصلاً نبوده‌اند. در آمریکای مرکزی نژادهای مختلفی زندگی می‌کردند. حتی مسلمان و عرب. در آمریکای شمالی هم اغلب ساکنین سرخپوست‌ها و اسکیموها بودند که طیف مختلف و متنوعی از آدم‌ها را تشکیل می‌دادند.

همین اروپایی‌های متمدن و کت و شلوار پوشِ ادکلن‌زده، سیاه‌پوست‌ها رو بدبخت کردند، آفریقا را ذلیل و ضعیف نگه داشتند، ساکنان پراکنده و آرام حوزه کارائیب را نابود کردند و نژادشان را منقرض کردند، تمدن بزرگ و پیشرفته ساکنان آمریکای جنوبی را هم محو کردند. بعد هم که مهاجران اروپایی ساکن آمریکا از اروپا مستقل شدند، با قتل عام و کشتار سرخپوست‌ها کار نکرده اروپایی‌ها را تکمیل کردند.

حالا شما از این نسل سیاستمدار آمریکایی چه انتظاری دارید؟ فاصله شما تا اروپا تقریبا با فاصله اروپا تا آمریکا یکسان است. همان پرتغالی‌هایی که هرمز را از شما گرفتند رفتند آمریکا را هم از ساکنانش گرفتند! بد نیست حواسمان باشد! کتاب «داستان برده‌‌ها»؛ داستان هر روزه آمریکاست! برای آشنا شدن با جنایت‌هایی که علیه برده‌ها در اروپا و آمریکا صورت گرفته کتاب «داستان برده‌ها» ترجمه و تالیف سعید سعادت را بخوانید. این کتاب را نشر کتاب جمکران منتشر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول