اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه، اتحادیه میهنی را به خیانت متهم کرد

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه طی بیانیه‌ای شدیداللحن، بغداد را به توطئه‌چینی و حزب اتحادیه میهنی کردستان را به خیانت متهم کرد.

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه، اتحادیه میهنی را به خیانت متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه طی بیانیه‌ای درباره درگیری‌های جاری در استان «کرکوک» و ماموریت نیروهای عراقی برای برقراری امنیت و به دست گرفتن کنترل این استان به دستور نخست‌وزیری، موضع‌گیری کرد.

در بیانیه مذکور که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری شبکه «روداو» منتشر شد، آمده است: دولت حیدر العبادی، مسئول اول آغاز جنگ علیه ملت کردستان است و باید بهای سنگینی را بابت این تجاوز پرداخت کند.

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه، همچنین حزب اتحادیه میهنی کردستان را به دلیل کمک به نیروهای فدرال عراق برای ورود به کرکوک به خیانت متهم کرد.

این در حالی است که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز طی بیانیه‌ای درباره اوضاع کرکوک توضیح داد و  از نیروهای پیشمرگه خواست که به وظایف خود تحت فرماندهی دولت فدرال عمل کنند زیرا آنها نیز بخشی از نیروهای مسلح عراق به شمار می‌روند. (جزئیات بیشتر)

اما فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه در بیانیه خود تاکید می‌کند که متاسفانه برخی از مقامات مسئول در اتحادیه میهنی در این توطئه علیه ملت کردستان همکاری کردند و با تخلیه پایگاه‌های حساس و راهبردی خود در کرکوک، خیانت بزرگی را در حق کردستان و شهدای خود مرتکب شدند. 

در ادامه این بیانیه آمده است که با وجود خیانت برخی مسئولان و توطئه دولت عراق نیروهای پیشمرگه به دفاع ادامه خواهند داد زیرا روحیه آنها بالاست. 

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول